Waarom hebben we nog altijd geen regering?
Strandkruier
2019-06-27 06:05:51 UTC
Waarom hebben we nog altijd geen nieuwe regering?
Ik weet het niet! Maar, voor deze week heb ik daar mijn eigen theorie voor: het
is te warm, ze zweten te hard en daardoor kunnen ze niet helder nadenken!
En voor volgende week is 't ook niet moeilijk: de vakantie is daar. Misschien
gaan de parlementariërs eerst liever op vakantie i.p.v. verder te klappen over
een regeringsvorming!! Godverdomme, dààr ben ik het niet mee eens! Het land moet
geregeerd worden! Ze moeten allemaal thuis blijven! Allez, 't is maar 'n hypothe-
se van mij! Maar, wat vinden jullie er zelf van? En, wordt onze mening gevraagd?
Neen, zeker?
Norbert de strandkruier
PauL
2019-06-28 02:55:42 UTC
Post by Strandkruier
Waarom hebben we nog altijd geen nieuwe regering?
Omdat Di Rupo (die tegen een splitsing van BE is) eerst
een *regionale* regering wil vormen alvorens nog maar
naar de grootste partij(en) in Vlaanderen te kijken om
een *federale* regering te vormen. In Vlaanderen kan de regering
trouwens gewoon verder doen.
Strandkruier
2019-06-28 08:07:55 UTC
Post by PauL
Post by Strandkruier
[...]
Ik ben ook tegen een splitsing van België. In Wallonië zit nog heel wat intel-
lectueel en kapitaalkrachtig niveau dat we in Vlaanderen best kunnen gebruiken.
Een splitsing van België is de grootste stommiteit die Vlaanderen maar kan be-
gaan! Samenwerken loont altijd, ondanks de verschillen onder de deelnemers. En
dat geldt voor elk niveau.
--
Norbert de strandkruier

splitsing van Bel
PauL
2019-06-28 23:45:44 UTC
Post by Strandkruier
Post by PauL
Post by Strandkruier
[...]
Kapitaalkrachtig? rotfl.

Christophe Deborsu, de meest Vlaamse van alle Walen ergert
er zich nog altijd aan het feit dat ze moeten bedelen bij Vlaanderen.
Daar heeft onlangs nog een artikel over in *uw* gazet gestaan.
Strandkruier
2019-06-29 06:40:59 UTC
Post by PauL
Post by PauL
Post by Strandkruier
[...]
Ik ben ook tegen een splitsing van Belgiė. In Walloniė zit nog heel wat intel-
lectueel en kapitaalkrachtig niveau dat we in Vlaanderen best kunnen gebruiken.
Een splitsing van Belgiė is de grootste stommiteit die Vlaanderen maar kan be-
[...]
Rolt gij met Deborsu over de vloer van 't lachen zoveel en zo lang gij wilt. Wa-
len staan sociaal achter op Vlaanderen, akkoord, maar er zijn daar ook rijke
mensen. Een goeie vijf jaar geleden was het aandeel van de Franstaligen op de
BEL20 nog 70%!!! Ge moet verstaan dat het (groot)kapitalisme in Wallonië al wat
ouder is dan in Vlaanderen maar dat het nog steeds leeft en al langer gegroeid
is dan bij ons. Niet iedere Waal is een bedelaar.
Norbert de strandkruier
PauL
2019-06-29 11:33:13 UTC
Post by Strandkruier
Post by PauL
Post by PauL
Post by Strandkruier
[...]
Het zou er dat nog aan mankeren!
Post by Strandkruier
maar er zijn daar ook rijke mensen.
In ontwikkelingslanden ook!
Post by Strandkruier
Een goeie vijf jaar geleden was het aandeel van de Franstaligen op de
BEL20 nog 70%!!!
Die discussie hebben we al eens gevoerd. Dat intussen ene
uit Merelbeke daar koekenbak doet is je waarschijnlijk ontgaan.
La Petite Merveille is een project van een Vlaming en niet
van "de Franstaligen".
Post by Strandkruier
Ge moet verstaan dat het (groot)kapitalisme in Wallonië al wat
ouder is dan in Vlaanderen maar dat het nog steeds leeft en al langer gegroeid
is dan bij ons. Niet iedere Waal is een bedelaar.
Ik heb hier een link van bijna tien jaar oud en die luidt als volgt:

"Ook belasting op vermogen splitst België"

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20100817_006

"Als het aan de Franstalige beleggers ligt, kan er gerust een
vermogensbelasting komen."

Nu moet je geen expert zijn om daar conclusies uit te trekken.
(iets met een kei en stropen)
Strandkruier
2019-06-29 12:41:03 UTC
Post by PauL
Post by Strandkruier
Post by PauL
Post by Strandkruier
[...]
Ja! Dat *gij* een kei zijt die ze zijn vel niet moeten afstropen vermoedde ik al
lang!
Norbert de strandkruier
Ghingis Khan
2019-06-29 13:21:55 UTC
Post by PauL
Post by Strandkruier
Post by PauL
Post by Strandkruier
[...]
Nagels met koppen slaan Paul, je bent goed in form.
--
Ghingis Khan
http://www.lotuschild.org
http://www.snowleopard.org
Ghingis Khan
2019-06-29 13:18:59 UTC
Post by Strandkruier
Post by PauL
Post by PauL
Post by Strandkruier
[...]
Als ze zo rijk zijn waarom hebben ze jaarlijks al die miljarden
nodig van Vlaanderen, en voor bruxelles hetzelfde.

Had de Vlaming niet gescheten de waal had geen eten.
--
Ghingis Khan
http://www.lotuschild.org
http://www.snowleopard.org
Strandkruier
2019-06-29 17:08:01 UTC
Post by Ghingis Khan
Post by Strandkruier
Post by PauL
Post by PauL
Post by Strandkruier
[...]
Ik weet dat nog zo niet, Dzjies. Moesten de Walen hun economie helemaal afslui-
ten voor de Vlamingen dan weet ik zeker dat het de Vlamingen zullen zijn die
gaan schijten! Ge moet zeker niet geloven dat ge alles zomaar zelf kunt, hoor!
Het is niet voor niets dat ze een Europese Unie opgericht hebben!
Norbert de strandkruier
Ghingis Khan
2019-06-30 11:14:26 UTC
Post by Strandkruier
Post by Ghingis Khan
Post by Strandkruier
Post by PauL
Post by PauL
Post by Strandkruier
[...]
De walen hebben niets meer, allemaal opgesoupeerd.

Het zijn zelfs Nederlanders welke de caravan staanplaatsen
openhouden, de walen zijn te moe.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170707_02962900

Betalen maar Norbert.

Uw rijke walen moeten nog rijker worden op de kap
van de Vlamingen

De Norberts 3 euro per jaar.
--
Ghingis Khan
http://www.lotuschild.org
http://www.snowleopard.org
Strandkruier
2019-06-30 11:42:10 UTC
Post by Ghingis Khan
Uw rijke walen moeten nog rijker worden op de kap
van de Vlamingen
Dat hebben ze niet enkel gedaan op de kap van de Vlamingen maar ook op de kap van
hun eigen volk! En de Vlamingen zijn goed op weg om hetzelfde te gaan doen in de
toekomst. Dat is *mijn* gedacht daarover.
--
Norbert de strandkruier

Ghingis Khan
2019-06-28 11:50:54 UTC
Post by Strandkruier
[...]
Hoe minder ze regeren hoe goedkoper voor ons.

Je hebt je mening toch gegeven, niet zo lang geleden.
Fout gekozen ?
--
Ghingis Khan
http://www.lotuschild.org
http://www.snowleopard.org
Strandkruier
2019-06-28 12:06:22 UTC
Post by Ghingis Khan
Post by Strandkruier
[...]
Heb ik zoiets geschreven, Dzjies? Ik herinner het me niet.
Norbert de strandkruier
Ghingis Khan
2019-06-28 13:53:06 UTC
Post by Strandkruier
[...]