marokkanen heten nu belgische jongeren vlgs laffe pers
Hein met de zeis
2019-06-30 08:51:12 UTC
https://www.ad.nl/binnenland/belgische-jongeren-terroriseren-bezoekers-zwembad-in-nederlands-grensdorp~a85c8343/

De Terneuzense burgemeester Jan Lonink heeft maatregelen genomen na een
grote vechtpartij met Belgische jongeren in het zwembad van grensdorp
Koewacht afgelopen woensdag. Zonder abonnement kom je er voortaan niet
meer in. Volgens medewerkers ondervindt het zwembad al langer overlast
van Belgische jongens. Een deel zou zich schuldig maken aan intimidatie,
mishandeling, bedreiging en ook aanranding.

Een medewerkster van het zwembad wil best iets vertellen, maar niet met
haar naam in de krant. ,,Wie weet wat ze doen”, zegt ze. Uit voorzorg
parkeert ze haar auto niet meer voor het zwembad, maar bij een neef iets
verderop. De badjuffrouw staat haar mannetje, maar zelfs zij kreeg de
situatie deze week niet onder controle. Woensdag was er een grote
vechtpartij. ,,Ik moet zeggen zoals het is: het zijn altijd Marokkaanse
Belgen. Die vechtpartij ontstond uit het niets, het was opeens veertig
tegen één. Je hoeft maar even verkeerd naar ze te kijken en je hebt het
zitten.”

Het was voor Jan Lonink, burgemeester van de gemeente Terneuzen, de
aanleiding om in te grijpen. Alleen met een abonnement ben je nu nog
welkom. Daarnaast is er ook meer bewaking. De Belgische politie
controleert op de grens, bij de ingang staan twee beveiligers en
opsporingsambtenaren patrouilleren op het terrein. Bijna alle
vrouwelijke toezichthouders zijn vervangen door mannelijke collega’s.

Intimidatie en aanranding

De jongeren die overlast veroorzaken, komen met bus 44 uit Sint-Niklaas.
Op de grens stappen ze uit, lopen ze naar het zwembad en laten ze
geregeld een spoor van vernieling achter zich. ,,Ze slopen bloembakken
en gooien met fietsen.” Eenmaal binnen zijn ze vaak ronduit agressief en
bedreigend, aldus de getuige. ,,Een moeder stond met haar kinderen van
acht onder de douche. ‘Zo, dat zijn mooie kinderen', zeiden een paar
gasten. Ze is met de shampoo nog in het haar naar huis gegaan.” Een
groepje van vier meisjes werd deze week lastig gevallen. Jongeren sloten
hen in en raakten hen aan.

Een deel van de jongeren uit België zou zich schuldig maken aan
intimidatie, mishandeling, bedreiging en ook aanranding. ,,Deze situatie
duurt al twee jaar en wordt steeds erger”, aldus een medewerker. “Ze
terroriseren het zwembad. Ze denken dat ze hier de baas zijn.”

Door de maatregel was het daarna opvallend rustig in het zwembad. ,,Het
is voor onze eigen inwoners heel jammer dat dit zo moet. Op lange
termijn willen we een andere oplossing”, zegt wijkbestuurder Sonja Suij.
De jongeren mogen alsnog binnen als ze een abonnement kopen. ,,Dan
moeten ze hun gegevens opgeven", zegt Suij. ,,Als ze dan iets uithalen,
kunnen we het abonnement opzeggen.” Ook volgens Suij zorgen de jongeren
al jaren voor problemen. ,,Soms knippen ze een gat in het gaas en komen
ze zo binnen, in plaats van te betalen. Of ze klimmen over de hekken.”
Om dat te voorkomen is prikkeldraad gespannen.

Het is zaterdagmiddag extreem rustig in het zwembad.

Het is zaterdagmiddag extreem rustig in het zwembad. © Bob Maes

Strandkruier
2019-06-30 09:45:26 UTC
"Ik moet zeggen zoals het is: het zijn altijd Marokkaanse Belgen."
Als die jongeren op Belgisch grondgebied geboren zijn, het mag dan nog uit Ma-
rokkaanse ouders zijn, dan zijn het inderdaad Belgische jongeren en geen Marok-
kaanse. Tenminste: dat is het wat ik daar altijd van opgestoken heb.
Norbert de strandkruier
Hein met de zeis
2019-06-30 09:54:59 UTC
Post by Strandkruier
[...]
ze hebben een dubbel paspoort.verder beleefd verzoek dit vuilnis binnen
uw eigen landgrenzen te houden

Strandkruier
2019-06-30 10:01:35 UTC
Post by Hein met de zeis
Post by Strandkruier
[...]
Ik beschouw *u* ook als een stuk vuilnis dat beter binnen de eigen landsgrenzen
blijft. Om politieke onderwerpen te bespreken hebt gij daarvoor nl.politiek.
Blijft dus a.u.b. weg van be.politics. G'hebt hier niets verloren. *Ik* kom mij
ook niet moeien met jullie zaken op nl.politiek.
Norbert de strandkruier
Hein met de zeis
2019-06-30 10:04:19 UTC
Post by Strandkruier
Post by Hein met de zeis
Post by Strandkruier
[...]
lul op idioot. hou je eigen vuilnis binnen je eigen soort en val ons er
niet mee lastig

Strandkruier
2019-06-30 10:51:50 UTC
Post by Hein met de zeis
Post by Strandkruier
Post by Hein met de zeis
Post by Strandkruier
[...]
Ik heb in heel mijn leven al meer vuilnis van uw soort aan mijn deur gehad dan
ge zoudt vermoeden. Blijft dus zelf eerst weg. Of moeten we er terug een Franse
generaal bij halen?
Norbert de strandkruier
Ghingis Khan
2019-06-30 12:55:00 UTC
Post by Strandkruier
Post by Hein met de zeis
Post by Strandkruier
Post by Hein met de zeis
Post by Strandkruier
[...]
Een Franse generaal die snel maakte dat hij terug
in Frankrijk was toen de Engelse Generaal hem zegde.

Remember Waterloo.

De Duitsers stonden ook al klaar.
--
Ghingis Khan
http://www.lotuschild.org
http://www.snowleopard.org
Ghingis Khan
2019-06-30 11:01:12 UTC
Post by Hein met de zeis
Post by Strandkruier
Post by Hein met de zeis
Post by Strandkruier
[...]
Brengt Niets op.

De Nederlanders moeten ze terug knuppelen vanwaar
ze komen, niets meer, niets minder.
--
Ghingis Khan
http://www.lotuschild.org
http://www.snowleopard.org
Hein met de zeis
2019-06-30 11:11:34 UTC
Post by Ghingis Khan
Post by Hein met de zeis
Post by Strandkruier
Post by Hein met de zeis
Post by Strandkruier
[...]
knuppels hier zijn te laf om op te treden

Ghingis Khan
2019-06-30 12:56:45 UTC
Post by Hein met de zeis
Post by Ghingis Khan
Post by Hein met de zeis
Post by Strandkruier
Post by Hein met de zeis
Post by Strandkruier
[...]
Dat is het probleem.
--
Ghingis Khan
http://www.lotuschild.org
http://www.snowleopard.org
Hein met de zeis
2019-06-30 13:52:35 UTC
Post by Ghingis Khan
Post by Hein met de zeis
Post by Ghingis Khan
Post by Hein met de zeis
Post by Strandkruier
Post by Hein met de zeis
Post by Strandkruier
[...]
en wat we nu zien is een enorme opkomst van groenlinks. die hebben al de
macht in amsterdam met halsema als bm en groot wassink als wethouder
diversiteit

Ghingis Khan
2019-06-30 14:54:25 UTC
Post by Hein met de zeis
Post by Ghingis Khan
Post by Hein met de zeis
Post by Ghingis Khan
Post by Hein met de zeis
Post by Strandkruier
Post by Hein met de zeis
Post by Strandkruier
[...]
De vraag is nu: Wie heeft voor hun gekozen?

De Amsterdammers hebben wat ze gevraagd hebben.
--
Ghingis Khan
http://www.lotuschild.org
http://www.snowleopard.org
Ghingis Khan
2019-06-30 11:00:05 UTC
Post by Strandkruier
Post by Hein met de zeis
Post by Strandkruier
[...]
Er zijn geen grenzen meer Norbert, vraag maar
bij de EU.
--
Ghingis Khan
http://www.lotuschild.org
http://www.snowleopard.org
PauL
2019-07-01 02:53:32 UTC
Post by Strandkruier
Post by Hein met de zeis
[...]
Hein had wel een punt met de dubbele nationaliteit en gezien
je (weeral) geen tegenargument had begon je weer
op de man te spelen. Dat is blijkbaar je 'persoonlijkheid'....
Ghingis Khan
2019-06-30 10:59:12 UTC
Post by Hein met de zeis
Post by Strandkruier
[...]
Juist maar waarom kloppen de Nederlanders niet terug ?
Een paar honkbalknuppels doen ook mooi werk.
--
Ghingis Khan
http://www.lotuschild.org
http://www.snowleopard.org
Hein met de zeis
2019-06-30 11:17:50 UTC
Post by Ghingis Khan
Post by Hein met de zeis
Post by Strandkruier
[...]
links is hier aan de macht en uit politieke correctheid worden ze in
de watten geleged.

Ghingis Khan
2019-06-30 12:56:02 UTC
Post by Ghingis Khan
Post by Hein met de zeis
Post by Strandkruier
[...]
Klopt er links ook maar bij.
--
Ghingis Khan
http://www.lotuschild.org
http://www.snowleopard.org
Ghingis Khan
2019-06-30 10:57:15 UTC
Post by Strandkruier
[...]
Je bent fout.

Eens marok steeds marok.
--
Ghingis Khan
http://www.lotuschild.org
http://www.snowleopard.org
Strandkruier
2019-06-30 11:10:50 UTC
Post by Ghingis Khan
Post by Strandkruier
[...]
Als dàt waar is mag *ik* dat ook zeggen:"Eens een Belg, altijd een Belg!"
Norbert de strandkruier
Hein met de zeis
2019-06-30 11:13:10 UTC
Post by Strandkruier
Post by Ghingis Khan
Post by Strandkruier
[...]
dat mag jij want jij bent een idioot

Strandkruier
2019-06-30 12:10:24 UTC
Post by Hein met de zeis
Post by Strandkruier
Post by Ghingis Khan
Post by Strandkruier
[...]
Typische Ollandsche beleefdheid! 't Is van geen wonder dat de Ollanders over
heel de wereld verafschuwd worden, in alle vakantieoorden. Van over heel de we-
reld komen er daarover klachten.
--
Norbert de strandkruier

Ghingis Khan
2019-06-30 12:59:30 UTC
Post by Strandkruier
Post by Hein met de zeis
Post by Strandkruier
Post by Ghingis Khan
Post by Strandkruier
[...]
Van de walen zal je geen klachten horen,
die hebben geen geld om op reis te gaan,
maar de Engelsen en Duitsers zijn erger dan
de Nederlanders.
--
Ghingis Khan
http://www.lotuschild.org
http://www.snowleopard.org
Strandkruier
2019-07-01 05:52:52 UTC
Post by Hein met de zeis
Post by Strandkruier
Post by Ghingis Khan
Post by Strandkruier
[...]
Dan voel *ik* mij gelukkiger als "Belgische idioot" dan als een "Ollander," ge-
lijk gij! 'k Heb 4 maanden geleden nog een Ollander van mijn erf moeten smijten.
En kermen dat hij deed! Omdat hij zijn prullen niet verkocht kreeg!
--
Norbert de strandkruier

Ghingis Khan
2019-06-30 12:57:45 UTC
[...]