Voorspellen klimaat met complexe modellering is 1 illusie *** Zorgt vervuiling vd zee voor minder verdamping v water en drogere wereld?
Bert(AWRvB)
2019-07-01 21:29:21 UTC
Zelfs het KNMI en het IPCC geloven daar niet in: het voorspellen van het
klimaat met complexe modellering.
Ooit, tijdens mijn studie, vertelde een hoogleraar (ik geloof
dat het professor Janner was) dat je kunt testen of je iets
*enigszins* begrijpt, door te kijken of je het omgekeerde als
 "Voorspellen klimaat met simpele modellering is een illusie."
Dat moge zo zijn, echter (a) de niveaus van allerlei stoffen in de
atmosfeer is door menselijk toedoen sterk verhoogd (zo blijkt uit
metingen) en (b) dergelijke veranderingen aan een precair ecosysteem
kunnen nooit goed zijn (dat is eigenlijk alle 'modellering' die je nodig
hebt).
De zee wordt straks groen van de algen en hoge pH.
https://www.news.com.au/technology/environment/climate-change/climate-change-could-cause-oceans-to-turn-green-by-2100-study-warns/news-story/675622fbecfa3262ec85411fe62a259b
(Dit onderstaande wou ik net op twitter zetten en dat gebeurt straks! )

Ik vraag me af of de vervuiling vd zee en dan met name de vervuiling vh
oppervlak vd zee en het plastic wat op/bij het oppervlak drijft of dat
ervoor zorgt dat er minder water verdampt. Dat kan wel eens de reden
zijn dat er minder neerslag valt op het land.
--
Bert ( A W RvB )
(Adres op website)

***
US spaceships maximum velocity:
One light-year a minute.
http://projectcamelot.org/lang/en/clifford_stone_interview_transcript_en.html
***
AWN http://www.awn-archeologie.nl
GEA http://www.gea-geologie.nl
NVR http://www.ruimtevaart-nvr.nl
Sterrenkunde http://www.dekoepel.nl
UFOwijzer http://ufowijzer.nl
Arie de Muynck
2019-07-02 06:40:24 UTC
Post by Bert(AWRvB)
[...]
J.G. Ballard, 1964, "De brandende Aarde" beschrijft het effect als een
film van plastic en ander afval de zeeën bedekt. Niet prettig.

A.
Jos Bergervoet
2019-07-03 19:28:09 UTC
Post by Arie de Muynck
Zelfs ...
Post by Arie de Muynck
J.G. Ballard, 1964, "De brandende Aarde" beschrijft het effect als een
film van plastic en ander afval de zeeën bedekt. Niet prettig.
Hij had ook "Verdronken Aarde". En nog een paar geloof ik..

Ja, dat was klimaatreligie avant la lettre. Het wordt warmer, of kouder,
of natter, of droger, maar er komt een ramp! "Repent, die end is naai"
Jos