Dood aan de Mobiscore!
Strandkruier
2019-06-19 09:49:35 UTC
Dood aan de Mobiscore!
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/06/18/mobiscore/
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/06/18/mobiscore0/
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/06/18/mobiscore-reacties/
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/06/19/de-manipulatieve-leugen-van-de-mobiscore/
Wat voor 'n zeiknieuws is dat, zeg? Ik woon hier ergens verloren op den boeren-
buiten in een straat van 2,7 km lang en er staat hier met moeite alle 100 meter
een huis.. Toch heb ik maar een score van 4,7!!
Ja, 't is logisch dat ik meer mijn auto gebruik om boodschappen te doen dan een
inwoner van het dorpscentrum. Dat geldt trouwens voor al mijn buren. Maar ben ik
daarom meer vervuilend voor het milieu dan bvb de stadsmensen? De luchtkwaliteit
behoort hier tot de 3 beste van het land. En, hoe vaak rijdt ik met de auto? Hij
is 8 jaren oud en hij heeft slechts een goeie 20.000 km. Ben ik nu ineens een
milieuverdelger? *Ik* moet mij niet verplaatsen om met vrucht een gezonde wande-
ling te maken in gezonde lucht en dat moeten de stadsmensen wèl doen!
Dat dat gezever over die Mobiscore maar rap ophoudt!! Godverdomme! Een mens is
afkomstig uit de natuur en hij hoort in de natuur en niet in 't stad!!! Wie zal
er mij ongelijk geven?
Norbert de strandkruier
Ghingis Khan
2019-06-19 11:10:58 UTC
Post by Strandkruier
[...]
Geld Norbert, duivels zakken zijn nooit vol.
--
Ghingis Khan
http://www.lotuschild.org
http://www.snowleopard.org
PauL
2019-06-19 12:14:43 UTC
Post by Strandkruier
Dood aan de Mobiscore!
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/06/18/mobiscore/
Citaat:
--->
Bij N-VA en Open VLD waren ze op z'n zachtst gezegd not amused met het
plan. "Regelneverij", klonk het toen. "Betutteling! Kafka!"
<---

Ja jongen, je had maar op de N-VA moeten stemmen
i.p.v. de PVDA met zijn meloenachtige klimaatmarsen!
(groen van buiten, rood van binnen)
Post by Strandkruier
[...]
De eerste de beste zwerver die in een station slaapt heeft
dus een betere Mobiscore dan ik.
<---

Dat klopt: Zijn kartonnen doos kan hij overal meenemen
en naar de bank moet hij niet rijden want ze smijten het
drinkgeld rechtstreeks in zijn stijve klak.
Post by Strandkruier
[...]
Bij u is er weinig discussie. Wie nog met enkel glas zit of
geen dakisolatie heeft moet ook niet verbaasd zijn
dat het energieprestatiecertificaat niet om... naar huis
te schrijven is.
Post by Strandkruier
[...]
Je kan nog te ver in de natuur wonen ook. Zo heb ik al mensen horen
klagen dat ze geen "stadswater" konden krijgen omdat ze meer
dan 100 meter van de straat woonden. Het argument van de watermpij
was dat het water in de buis te lang zou stilstaan en ze de waterkwaliteit
daardoor niet kon garanderen.
boutros gali
2019-06-20 08:29:29 UTC
Post by PauL
[...]
Dat is een flauw argument, mogelijke legionellabesmetting kan pas optreden
bij stilstaand water tussen 20 en 50°C, leidingwater is doorgaans 13-15
graden.
Strandkruier
2019-06-20 09:58:38 UTC
Post by boutros gali
Post by PauL
[...]
En als ge geen aansluiting kunt krijgen van de waterleiding kunt ge ook altijd
nog een put (of meer dan één) put laten boren naar grondwater en een hydrofoor-
groep installeren. Ik woon hier bij mij thuis al 65 jaar en wij hebben nog al-
tijd geen aansluiting op het waterleidingsnet. En hebben we geen elektrische
stroom? Dan hebben we nog een generator staan om desnoods de pomp mee aan te
drijven.
Norbert de strandkruier
PauL
2019-06-21 02:49:24 UTC
Post by boutros gali
Post by PauL
[...]
Over legionella of lood werd er niet gesproken.
Er zijn wel 67 kwaliteitseisen :

https://www.aquaflanders.be/kwaliteit-van-mijn-drinkwater
Webmanneken
2019-06-21 08:01:26 UTC
Post by Strandkruier
[...]
Toch een schitterend initiatief. Ik zeg dit al jaren, een villa op den
buiten is vuiler dan een in de stad. lol

Trouwens, dit is een afleidingsmanoeuvre voor het echte probleem:
overbevolking!

---
Dit e-mailbericht is gecontroleerd op virussen met Avast antivirussoftware.
Strandkruier
2019-06-21 13:28:46 UTC
Post by Webmanneken
Post by Strandkruier
[...]
Onzin! Waarom zou een villa op den buiten vuiler zijn dan een villa in 't stad?
Ik woon al 66 jaar op den buiten en ik heb gezien wat er gebeurd is. De boeren
hebben het grachtenstelsel met erbij horende boordbeplanting van elzenstruiken
om zeep geholpen. Daarnaast zijn er hopen populieren geveld die nooit herplant
zijn geworden. De enige plaats waar ge in mijn straat nog "groen," in de tra-
ditionele betekenis tegenkomt is dààr waar er huizen staan en nergens elders.
Als dat Mobiscore-plan ooit realiteit wordt dan zal dat ten koste gaan van de
natuur en niets meer dan dat! De laatste winter zaten er al hazen en fazanten
in mijn voortuin en dat heb ik vroeger nooit gezien! En dat komt omdat wij hier
populieren aangeplant hebben en een fruitboomgaard. Moet ik *nu* "hoera" roepen
voor dat Mobiscore-gedoe? Ze moesten mij godverdomme nog een vergoeding geven
omdat ik nog wat gedaan heb voor de natuur!! Schande, driewerf schande voor dat
Mobiscore-gewurmsel! Ze mogen voor mijn part die bouwmeester op slag de zak ge-
ven! Peinst hij hier nu werkelijk dat hij hier de slimste is in België?
Norbert de strandkruier
Ghingis Khan
2019-06-22 11:54:52 UTC
Post by Strandkruier
Post by Webmanneken
Post by Strandkruier
[...]
Uw zakken zullen en moeten geledigd worden Norbert.
Niemand valt nog in de put van dat CO gedoe, dus
tijd voor iets anders.
--
Ghingis Khan
http://www.lotuschild.org
http://www.snowleopard.org
Strandkruier
2019-06-22 12:35:24 UTC
Post by Ghingis Khan
Uw zakken zullen en moeten geledigd worden Norbert.
Niemand valt nog in de put van dat CO gedoe, dus
tijd voor iets anders.
Weg met dat Mobiscore-gedoe! Als ik volgende week tijd krijg ga ik zelf protest
neerleggen bij de burgemeester van mijn gemeente tegen die onnozelheid! Ik zeg
het daarom tegen alle mensen op den buiten, hier: verzet jullie tegen die onzin!
De grootste garantie voor milieubehoud zijn jullie! Laat jullie niet kisten door
die zogenaamde "experts!" Ik begin er een dikke hekel aan te krijgen, tegen dat
soort mensen!
Norbert de strandkruier
Ghingis Khan
2019-06-22 14:35:26 UTC
Post by Strandkruier
Post by Ghingis Khan
[...]
Te laat de put gevuld als het kalf verdronken is.

Uw huis is minder waard Norbert.
--
Ghingis Khan
http://www.lotuschild.org
http://www.snowleopard.org
Webmanneken
2019-06-22 13:47:40 UTC
Post by Strandkruier
Post by Webmanneken
Post by Strandkruier
[...]
Het heet MOBIscore voor iets. Er moet nog aan gesleuteld worden zekers?
Wat me wel tegensteekt is dat de overheid zich steeds meer moeit met het
dagelijks leven, ik denk dat het onvermijdelijk is, we leven straks met
meer dat 11 miljard mensen op deze aardkloot, tenzij jij misschien voor
het recht van de sterkste/slimste bent zal dat enkel nog in overleg en
gereguleerd kunnen. Spijtig, we hadden die bevolkingsgroei dan maar
eerder moeten aanpakken. Zo goed als onmogelijk, want over
(over)bevolking spreken is tegenwoordig bij zowat alle partijen een
taboe. Tenzij bij het vb, maar daar is het dan voor een keer wel: ander
volk eerst (aan geboortebeperking doen).

---
Dit e-mailbericht is gecontroleerd op virussen met Avast antivirussoftware.
Strandkruier
2019-06-22 13:59:19 UTC
Post by Webmanneken
Post by Strandkruier
Post by Webmanneken
Post by Strandkruier
[...]
Webmanneken, in mijn straat zijn er al twee huizen die al jarenlang *leeg*
staan! Waar zit gij dan met uw overbevolking? En ik herhaal het nogmaals: er
staat hier met moeite maar alle 100 m een huis! En dan krijgt ge nog een slechte
Mobiscore! Hebt gij ze wel alle vijf? Die overbevolking zit niet hier in mijn
straat, hé?
Norbert de strandkruier
Webmanneken
2019-06-22 14:26:47 UTC
Post by Strandkruier
Post by Webmanneken
Post by Strandkruier
Post by Webmanneken
Post by Strandkruier
[...]
Er "staan twee huizen leeg in jouw straat" en er is geen overbevolking?

---
Dit e-mailbericht is gecontroleerd op virussen met Avast antivirussoftware.
Strandkruier
2019-06-22 14:39:27 UTC
Post by Webmanneken
Er "staan twee huizen leeg in jouw straat" en er is geen overbevolking?
Neen, ik schat zelfs dat er in mijn vroege jeugd, nu zowat 60 jaar geleden, meer
mensen woonden dan nu. Waar zit gij dan met uw overbevolking? In mijn straat,
tenminste.. Overlast door overbevolking hebben we hier absoluut niet! Maar *wij*
dreigen wel de dupe te worden van heel die Mobiscore. Dat verwondert mij
trouwens niet ook! Politici richten hun onpopulaire maatregelen altijd tegen
bevolkingsgroepen waarvan ze het minste tegenstand moeten verwachten. Ik heb het
nog niet anders geweten!
Norbert de strandkruier
Webmanneken
2019-06-22 15:57:00 UTC
Post by Strandkruier
Post by Webmanneken
[...]
Jouw straat is de wereld niet. Ik kijk globaal, jouw straat is van geen
tel dan. De grootste vervuilers wonen op den buiten. Zich verplaatsen
heeft een enorme impact.

---
Dit e-mailbericht is gecontroleerd op virussen met Avast antivirussoftware.
Strandkruier
2019-06-22 16:20:10 UTC
Post by Webmanneken
Post by Strandkruier
Post by Webmanneken
[...]
Ge kent er geen lap van!
Norbert de strandkruier
Webmanneken
2019-06-22 20:25:27 UTC
Post by Strandkruier
Post by Webmanneken
Post by Strandkruier
Post by Webmanneken
[...]
Dat is geen argument, case closed.

---
Dit e-mailbericht is gecontroleerd op virussen met Avast antivirussoftware.
Strandkruier
2019-06-23 08:00:32 UTC
Post by Webmanneken
Post by Strandkruier
Post by Webmanneken
Post by Strandkruier
Post by Webmanneken
[...]
Case closed? Hebt gij ze wel alle vijf? Die boer, die op het platteland woont,
krijgt dus een lagere Mobiscore.. Maar het is wel *hij* die voor uw patatten,
uw fruit, uw melk en uw vlees zorgt, hé? En als gij naar een supermarkt moet die
maar één kilometer van uw deur ligt en ge moet redelijk wat voorraad inslaan dan
neemt gij daarvoor ook uw auto. Alle inwoners van het dorpscentrum of binnenstad
doen dat en, 't is waar: zij moeten zo ver niet rijden als die boer maar ze zijn
daar wel met zoveel meer! 't Is ook dààrom dat de luchtkwaliteit in de stad
slechter is dan die van den buiten.
Overigens, waar gaat gij de fabrieken zetten? Niet in 't centrum van 't stad,
hé? Neen, want die zijn gevaarlijk voor de inwoners. Ik ken een gemeente waar er
meer zieken zijn dan normaal door zulke situatie. Leest zoveel boekskes niet!
Ik heb thuis zicht op de Expresseweg van Antwerpen naar Knokke. Als 't mooi
weer is zie ik daar, vooral in 't weekend, veel verkeer van personenwagens op.
Waar rijden die naartoe, denkt ge? Naar de kust! Daarbij verbruiken zijn mis-
schien meer benzine op één dag dan ik in een hele week. Ik kan 's avonds soms
niet in slaap vallen door het lawaai van die auto's die van de kust terug naar
huis rijden.
Norbert de strandkruier
Strandkruier
2019-06-23 10:08:58 UTC
Post by Strandkruier
[...]
Hier zie: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190622_04474298
Dus: met hoeveel auto's staan die ginder niet en wat hebben die allemaal ver-
bruikt aan brandstof?? En ze komen uit héél België!!! Allemaal mensen met een
gunstige Mobiscore? 't Zal wel niet veel schelen, zeker?
Norbert de strandkruier
Webmanneken
2019-06-24 09:25:04 UTC
Post by Strandkruier
Post by Strandkruier
[...]
Ik heb al jaren geen auto meer en ik woon in een stad, zalt gaan ja! Lol
De mobiscore is een goed begin, meten is weten.

Er zijn nu vliegtuigen die zuiniger zijn per afgelegde pax-km dan een
gemiddelde auto met twee passagiers per pax-km. Als we de autovervuiling
niet hadden gemeten was vw nog steeds de mensen aan het belazeren. Dat
weten we omdat we het meten (en dus willen weten).

Overbevolking, daar doen we echter niets aan. Omstreeks 1900 waren we
met 6 miljoen in belgie nu richting 12 miljoen. 380/km2, krankzinnig.

---
Dit e-mailbericht is gecontroleerd op virussen met Avast antivirussoftware.
Strandkruier
2019-06-24 10:32:45 UTC
Post by Webmanneken
Post by Strandkruier
Post by Strandkruier
[...]
Ik stel voor dat we die stad van u (met u erbij) eens gewoon afsluiten van de
buitenwereld en alle in- en uitgaand verkeer gewoon verbieden. 't Zal niet lang
duren of ge zult wel anders zingen. Steekt diene Mobiscore voor mijn part in uw
hol!
Norbert de strandkruier
Webmanneken
2019-06-24 10:55:37 UTC
Post by Strandkruier
Post by Webmanneken
Post by Strandkruier
Post by Strandkruier
[...]
Woon je op den buiten geen toegang meer tot de academische ziekenhuizen
in de stad. Afsluiten?

---
Dit e-mailbericht is gecontroleerd op virussen met Avast antivirussoftware.
Strandkruier
2019-06-24 11:58:23 UTC
Post by Webmanneken
Post by Strandkruier
Post by Webmanneken
Post by Strandkruier
Post by Strandkruier
[...]
Ik heb er geen algemene kennis over maar ik heb zo toch de indruk dat tegenwoor-
dig de academische ziekenhuizen niet meer in de stad, waar ze bij horen, zelf
staan, maar wel aan de rand ervan.
Norbert de strandkruier
Strandkruier
2019-06-24 13:33:54 UTC
Post by Strandkruier
Post by Webmanneken
Post by Strandkruier
Post by Webmanneken
Post by Strandkruier
Post by Strandkruier
[...]
Daarbij.. Als gij *uw* stad zult durven afsluiten voor de bewoners en allerhan-
de van buiten uw stad zult *GIJ* nog de eerste zijn die in uw eigen academisch
ziekenhuis terecht zult komen, door uitmergeling, vanwege de honger. En het
ergste van al zal zijn dat ze daar in uw academisch ziekenhuis ook geen eten
meer zullen hebben! Ik hoop dat gij eindelijk eens begint na te denken. Ge zijt
een lid van de maatschappij maar die maatschappij strekt zich veel verder uit
dan uw eigen doodlopende straat van 't stad! En als ge dat nu nog niet beseft
dan vind ik dat het tijd wordt dat gij eens naar een psycholoog gaat!
Norbert de strandkruier
PauL
2019-06-24 19:21:55 UTC
Post by Webmanneken
De mobiscore is een goed begin, meten is weten.
Blijkbaar weten ze niet *hoe* te meten.
Post by Webmanneken
Er zijn nu vliegtuigen die zuiniger zijn per afgelegde pax-km dan een
gemiddelde auto met twee passagiers per pax-km.
Voor lange afstandsvluchten dan.
Met een auto of autocar kan je in Europa rechtstreeks naar je
bestemming rijden.
Post by Webmanneken
Als we de autovervuiling
niet hadden gemeten was vw nog steeds de mensen aan het belazeren. Dat
weten we omdat we het meten (en dus willen weten).
Een diesel die 1 keer in de week 25 km aflegt doet dat
veel zuiniger dan 5 keren 5 km.
Post by Webmanneken
Overbevolking, daar doen we echter niets aan. Omstreeks 1900 waren we
met 6 miljoen in belgie nu richting 12 miljoen. 380/km2, krankzinnig.
Alleen voor de eerste twee kinderen nog kindergeld
geven zou een goede maatregel zijn.
En Khan minister van migratie maken natuurlijk ;-)
Webmanneken
2019-06-25 23:01:21 UTC
Post by PauL
Post by Webmanneken
De mobiscore is een goed begin, meten is weten.
Blijkbaar weten ze niet *hoe* te meten.
Ik kan het niet beoordelen.
Post by Webmanneken
[...]
Strandkruier
2019-06-25 10:13:59 UTC
Post by Webmanneken
Overbevolking, daar doen we echter niets aan. Omstreeks 1900 waren we
met 6 miljoen in belgie nu richting 12 miljoen. 380/km2, krankzinnig.
Waar ziet gij die overbevolking? In uw straat, ja! Maar ik zie die in *mijn*
straat niet, hoor! Zoals ik hier al eerder schreef: er staat hier met moeite maar
alle 100 m een huis en daarachter: kilometers velden. En zijt ge zo al eens in
een land geweest waar ge 50 km kunt rijden zonder één huis te zien? Ik wel.
Norbert de strandkruier
boutros gali
2019-06-25 10:23:14 UTC
Tussen Assenede en Terneuzen? Of is het toch weer een bootverhaal?
Strandkruier
2019-06-25 10:53:49 UTC
Post by boutros gali
velden. En zijt ge zo al eens in een land geweest waar ge 50 km kunt
rijden zonder één huis te zien? Ik wel. --
Tussen Assenede en Terneuzen? Of is het toch weer een bootverhaal?
Boutros, kust *gij* mijn kloten!! Ik kan er ook niets aan doen dat gij nog niets
van de wereld gezien hebt!
Norbert de strandkruier
BugHunter
2019-06-25 10:56:38 UTC
Post by Strandkruier
Post by Webmanneken
[...]
In NL kan je wel 30 km rijden zonder een huis te
zien.
--
\ / http://nieuwsgroepen.tk
-------------///----------------------------------
/ \ Bye, BugHunter
Strandkruier
2019-06-25 11:41:43 UTC
Post by BugHunter
Post by Strandkruier
Post by Webmanneken
[...]
Dat weet ik BugHunter, maar op die 30km ziet ge geen één huis, struikenkant of
boomgaard niet meer, zelf geen rij populieren! En dat komt omdat de Nederlandse
boeren daar alles van het oorspronkelijke natuurgoed vernietigd hebben om te
kunnen overgaan tot extensieve landbouw, gelijk in Amerika (plan Mansholt).
Jullie, Nederlanders, hebben méér natuur kapotgemaakt dan jullie jullie kunnen
voorstellen en dan nog zegt Nederland van zichzelf een "natuurbeschermend land
te zijn! Ik geloof daar geen bal meer van. Als ik vanuit een Belgisch hoogbouw
over het land kijk dan zie ik meer groen dan ik in Nederland zou kunnen zien en
dat is te danken aan onze lintbebouwing, waar de inwoners nog iets over hebben
voor het groen.
Norbert de strandkruier
BugHunter
2019-06-25 17:33:18 UTC
Post by Strandkruier
Post by BugHunter
Post by Strandkruier
Post by Webmanneken
[...]
Toch begint men het verstand te gebruiken, er
worden steeds vaker houtwallen aangelegd.
--
\ / http://nieuwsgroepen.tk
-------------///----------------------------------
/ \ Bye, BugHunter
Strandkruier
2019-06-25 18:13:54 UTC
Post by BugHunter
Post by Strandkruier
Post by BugHunter
Post by Strandkruier
Post by Webmanneken
[...]
Ha, ja? Eindelijk! In Nederland, uw land, zeker? Prachtig! Maar hier, in Vlaan-
deren zijn ze nog zover niet, zulle! En ik zal er nog bijvoegen: ze hadden dat
al veel eerder moeten doen, minstens 20 jaar al, ook hier in Vlaanderen. Maar
het duurt altijd nog wel 'n beetje vooraleer die "frank" van die natuurexperts
valt. Ook hier in Vlaanderen! Ondertussen hebben ze al veel schade berokkend
aan ons natuurpatrimonium. Schande, driewerf schande! D'r mocht van mij gerust
eens een nieuwe Franse Revolutie komen waarbij ze niet de adel of de geestelijk-
heid op het schavot zetten maar wel die "universitaire experts" die we hier
rijk zijn! We moeten ons maatschappelijk verstand niet laten verdwazen door die
zogenaamde "specialisten." Want als we 't zo ver laten komen dan weten we dat
er iets meer achter zit dat niet in ons voordeel is.
Norbert de strandkruier
BugHunter
2019-06-25 18:17:57 UTC
Post by Strandkruier
Post by BugHunter
Post by Strandkruier
Post by BugHunter
Post by Strandkruier
Post by Webmanneken
[...]
Nou, die houtwallen komt wel van de universitaire
zijde. Dat is er tegenwoordig voor nodig. Vroeger
was de verkaveling zo 'brokkelig' dat er stukjes
wilde natuur te over waren. En de kavels waren
veel kleiner. Goed voor de bloemen, en de bijen.
--
\ / http://nieuwsgroepen.tk
-------------///----------------------------------
/ \ Bye, BugHunter
Strandkruier
2019-06-25 18:48:29 UTC
Post by BugHunter
Post by Strandkruier
Post by BugHunter
Post by Strandkruier
Post by BugHunter
Post by Strandkruier
Post by Webmanneken
[...]
Die "houtwallen" kwamen er door "universitaire zijde?" Neen, Buggy, zo hoort dat
niet! Die 'universitaire zijde' zou er beter vanaf gaan! Ik heb geen vertrouwen
meer in die universitaire zijde! 't Is van het volk op het platteland dat het
moet uitgaan en niet van die universitairen! Moest het aan mij liggen dan voerde
ik hier veel diepgaander landelijke hervormingen door dan die universitairen
ooit zouden kunnen of durven doen! Ge moet niet peinzen, omdat ze universitairen
zijn dat ze alle wijsheid in pacht hebben, hoor! Jullie, Nederlanders, zouden
beter eens van geloofsrichting veranderen en wat meer op eigen benen gaan staan!
En aan de Belgen zeg ik van 't zelfde!!!
Norbert de strandkruier
BugHunter
2019-06-25 20:43:35 UTC
Post by Strandkruier
Post by BugHunter
Post by Strandkruier
Post by BugHunter
Post by Strandkruier
Post by BugHunter
Post by Strandkruier
Post by Webmanneken
[...]
Maar die universitairen hebben er wel voor
gestudeerd. Vroeger was dat anders, toen was een
boer een halve bioloog. Nu heeft-ie wel gestudeerd
maar niet in houtwallen.
--
\ / http://nieuwsgroepen.tk
-------------///----------------------------------
/ \ Bye, BugHunter
Ghingis Khan
2019-06-25 12:29:00 UTC
Post by Strandkruier
Post by Webmanneken
[...]
500 km en geen enkel stenen huis gezien.
--
Ghingis Khan
http://www.lotuschild.org
http://www.snowleopard.org
Strandkruier
2019-06-25 13:14:15 UTC
Post by Ghingis Khan
Post by Strandkruier
Post by Webmanneken
[...]
Voilà! Kijk eens aan!! En dan beweren ze nog dat de wereld overbevolkt is!
Norbert de strandkruier
Webmanneken
2019-06-25 22:52:13 UTC
Post by Strandkruier
Post by Webmanneken
[...]
Ach, ik woon op een andere planeet.

---
Dit e-mailbericht is gecontroleerd op virussen met Avast antivirussoftware.
PauL
2019-06-24 01:52:58 UTC
Post by Strandkruier
Post by Webmanneken
Post by Strandkruier
Post by Webmanneken
[...]
Hèhèh. Norbert die de boeren verdedigt.
Waar gaan we dat schrijven!
Post by Strandkruier
[...]
Goed geargumenteerd. We kunnen concluderen dat
mobiliteit zeer relatief is.
boutros gali
2019-06-24 14:38:34 UTC
Post by PauL
Hèhèh. Norbert die de boeren verdedigt.
Waar gaan we dat schrijven!
Norbert weet doorgaans niet meer wat hij zelf geschreven heeft, de ene keer
zijn het de grootste smeerlappen en vervuilers die ge kunt tegenkomen en de
andere keer de behoeders van onze samenleving. Tja, 't is nogal warm de
laatste dagen.
Strandkruier
2019-06-24 14:48:35 UTC
Post by boutros gali
Post by PauL
[...]
Ik heb één troost en die is dat het vandaag voor u even heet is als voor mij.
Misschien zelfs nog heter!
Norbert de strandkruier
Strandkruier
2019-06-25 10:29:55 UTC
Post by boutros gali
Post by PauL
[...]
Boutros, ik herhaal wat ik hier al eerder schreef: het zijn de boeren geweest
die hier in mijn contreien het grachtenstelsel naar de kloten geholpen hebben +
de tientallen kilometers elzenstruiken die er naast stonden geveld hebben +
honderden, zoniet duizenden populieren laten omzagen zonder ze ooit terug te
planten, op enkele uitzonderingen na. Alleen maar om de oude percelen aaneen te
kunnen rijgen. Daardoor krijgen we nu grote verstuivingen van grond als het warm
weer is en genoeg waait. En dan gebruiken de boeren tonnen sproeimiddelen waar
het onkruid stilaan resistent tegen wordt. Alleen waar er hier nog 'n huis staat
is er nog struikgewas of bomen te vinden. Ik kon, als ik klein was, geen 100 m
ver in 't land kijken of mijn blik botste op een houtwal. Nu kan ik zonder moei-
te kilometers 't land inkijken zonden één boom of struik te zien!!! En nu komt
gij mij vertellen dat de boeren santjes zijn? kruipt den boom in, jong! Als ge
nog ene hebt, tenminste! Bij ons doen de gewone inwoners van den buiten nog iets
voor de natuur. Maar de boeren zelf? Vergeet het!! Ik woon al 66 jaar op het
platteland. Ge gaat mij toch de les niet lezen, zeker?
Norbert de strandkruier
Ghingis Khan
2019-06-25 12:32:36 UTC
Post by Strandkruier
Post by boutros gali
Post by PauL
[...]
En dan maar klagen over de modderstromen die
het dorp maar invloeien als het wat geregend heeft.

Je hebt gelijk Norbert.
--
Ghingis Khan
http://www.lotuschild.org
http://www.snowleopard.org
Strandkruier
2019-06-25 13:34:47 UTC
Post by Ghingis Khan
Post by Strandkruier
Post by boutros gali
Post by PauL
[...]
Inderdaad, Dzjies, dat is het rechtstreekse gevolg geweest van het vernietigen
van het grachtenstelsel! Hoe minder grachten er zijn hoe moeilijker het water
weggeraakt. Maar tegelijkertijd vormden de grachten ook een waterbuffer waarin
het water langer kon verblijven in geval van droogte. Het water werd daardoor
langzamer afgevoerd en kon blijven staan om droogte te verhinderen. Het is ko-
lossaal wat zo'n gracht aan water kan ophouden. Men moet daarover maar eens aan
het rekenen gaan. Het is pas de laatste 20 jaar dat ik overstromingen zie rond
ons huis en vroeger nooit! Maar het is ook pas nu dat ik velden zie uitdrogen
omdat ze nog te weinig water "in eigen voorraad" hebben. Hetgeen ge daar
schrijft over die modder is maar al te juist! En 't is de politiek van de boeren
die dat veroorzaakt heeft! En de grootste schuld heeft nog die Hollander (Mans-
holt)! En dan krijgt ge d'r nog een lage Mobiscore bij! We moeten dat gedoe
stoppen! Zo rap als kunnen!
Norbert de strandkruier
Strandkruier
2019-06-27 20:50:19 UTC
Post by Strandkruier
[...]
En het kan echt niet meer zotter! In mijn krant stond vandaag een artikel dat
stelde dat de gezinnen van mijn gemeente tot de slechtste leerlingen behoren wat
betreft hun CO2-uitstoot. Op het eerste zicht hebben ze gelijk: een particulier
huishouden stoot hier in Assenede 4 ton CO2 uit en in Eeklo (stad) slechts 2,8.
Maar ik heb eens naar Statbel gekeken naar het aantal huishoudens die er zijn in
Assenede, zowel als in Eeklo. Voor Assenede zijn dat er (cijfers 2016): 5820 en
voor Eeklo: 9076. Nu is de oppervlakte van Assenede 87,22 km² en die van Eeklo
is 30,05 km². Nu, als ge het aantal huishoudens vermenigvuldigt met het uit-
stootcijfer/gezin voor beide gemeenten en ge deelt dat dan door de oppervlakte
van de gemeente of stad (in km³) dan komt het er op neer dat Assenede jaarlijks
slechts 266,91 ton CO2 per vierkante kilometer uitstoot en Eeklo 845,68 ton, e-
veneens per vierkante kilometer. Eeklo gooit zodoende 3,17 keer zoveel CO2 in
de lucht dan Assenede per eigen vierkante kilometer!!! En dan is mijn gemeente
een slechte leerling? En dan spreken ze nog over de lintbebouwing in Assenede en
de oude huizen die er nog staan. Maar, als ge eens goed nadenkt: wààr is de
lintbebouwing het intensiefst? Toch niet op den buiten maar wel in de stad? Want
dààr staan praktisch alle huizen tegen mekaar gebouwd. Dat geeft wel als voor-
deel dat ze gemakkelijker te isoleren zijn en minder stookolie of aardgas nodig
hebben. MAAR HET ZIJN ER ZO ONTZETTEND VEEL MEER!!! Dus met z'n allen doen de
stadsmensen meer kwaad aan het klimaat dan de mensen op den buiten. Maar dat
willen de politici natuurlijk niet gezegd hebben. We weten het al vanouds: ze
zoeken gewoon de weg op van de minste weerstand en de dorpelingen worden daarvan
de dupe. Omdat ze met veel minder zijn! Politiek is een vuil boeltje. Niet an-
ders dan dat!
Norbert de strandkruier
PauL
2019-06-28 02:53:59 UTC
Post by Strandkruier
En het kan echt niet meer zotter! In mijn krant stond vandaag een artikel dat
stelde dat de gezinnen van mijn gemeente tot de slechtste leerlingen behoren wat
betreft hun CO2-uitstoot.
Je kan altijd verhuizen naar Ronse (naast de Franstaligen en migranten)
daar is de mediaanprijs voor een huis 135.000 euro.
Sint-Martens-Latem (vroeger een ook een buitengemeente)zou
ik niet nemen want de mediaanprijs voor een open, halfopen of gesloten
bebouwing ligt er op 699.750 euro en dan is de Mobiscore nog
niet ingevoerd!
Strandkruier
2019-06-28 08:11:41 UTC
Post by PauL
Post by Strandkruier
[...]
Ik wil niet leven onder die snobs van Sint-Martens-Latem!
Norbert de strandkruier
PauL
2019-06-28 23:45:53 UTC
Post by Strandkruier
Post by PauL
Post by Strandkruier
[...]
Ik ook niet maar als de huizen in Ronse significant goedkoper
zijn dan elders zegt dat nog meer dan over die snobs in SML.
Strandkruier
2019-06-29 06:58:38 UTC
Post by PauL
Post by Strandkruier
Post by PauL
Post by Strandkruier
[...]
Peinst gij nu echt dat Vlaanderen het altijd goed zal blijven doen in de ge-
schiedenis? Als ge in Vlaanderen goed rondkijkt is in veel gemeenten de midden-
stand al praktisch zo goed als verdwenen. In mijn straat stond er 20 jaar ge-
leden nog geen één huis leeg. Nu zijn het er al zeker 3. En waarom neemt de ar-
moede toe en daalt de kwaliteit van ons onderwijs? Ik vind dat allemaal géén
goede voortekens.
Norbert de strandkruier
PauL
2019-06-29 11:33:16 UTC
Post by Strandkruier
Post by PauL
Post by Strandkruier
Post by PauL
Post by Strandkruier
[...]
Volgens iemand die de verkiezingen gewonnen heeft gebeurt dat
als je armoede importeert en uitkeringen exporteert.

https://sceptr.net/2017/05/migranten-sturen-jaarlijks-2-tot-5-miljard-naar-herkomstland/

Als het aan *uw* sossen en communisten ligt wordt Vlaanderen
leeggezogen dus wat zit je te klagen als je er voor stemt?
Strandkruier
2019-06-29 12:52:23 UTC
Post by PauL
Post by Strandkruier
Post by PauL
Post by Strandkruier
Post by PauL
Post by Strandkruier
[...]
Met andere woorden: uw winkel draait niet goed!
Norbert de strandkruier
Ghingis Khan
2019-06-29 13:13:52 UTC
Post by PauL
Post by Strandkruier
Post by PauL
Post by Strandkruier
Post by PauL
Post by Strandkruier
[...]
Sssssssssssssssssssssssssssssssssstttttttttttttttttttt dat mag je zelfs
niet denken of je bent een racist.
--
Ghingis Khan
http://www.lotuschild.org
http://www.snowleopard.org
Ghingis Khan
2019-06-29 13:12:25 UTC
Post by Strandkruier
Post by PauL
Post by Strandkruier
Post by PauL
Post by Strandkruier
[...]
Bereken de kosten van de immigranten en je hebt het.

En we rekenen in miljarden.
--
Ghingis Khan
http://www.lotuschild.org