Crazy
Visual-Hugo
2003-09-04 12:12:42 UTC
Een greep uit de korf crazy (Belgische) politieke hete hangijzers.

Feit: de knuffelkangoeroe van een Luiks gezin (Willy of Skippy of
Silly) is ontsnapt en maakt thans Limburg onveilig.
Bedenking: weer een verdoken transfer. Limburgse politie en notabelen
verkwisten dure werkuren omdat een Waals gezin het vertikte om een
afsluiting hoger dan 1m20 rond haar kangoeroespeelruimte op te
trekken.

Feit: de hoofddoek voor Moslimmeisjes wordt verboden in een Lakense
middelbare school.
Bedenking: al gehoord van nutteloze provocaties? Wie heeft er nu in
godsnaam last van dat ding (behalve de draagsters). Er zijn in
Vlaanderen generaties opgegroeid met een obsoleet kruisbeeld boven het
schoolbord. Aan het AEL: wel ff konsekwent zijn, verplicht de
Moslim-jongens ook dat obsoleet ding te dragen.

Feit: Ryannair wordt aangeklaagd voor oneerlijke concurrentie ivm
tarieven.
Observatie: Ryannair is geen staats- maar een 100% privébedrijf. En
het is nog altijd niet failliet.
Bedenking van de Ryannair spokesman: wij passen gewoon de vrij
concurrentieregels toe van de EU. Wie klaagt er ons aan? Niet onze
talloze klanten vinden dat onze tarieven te laag zijn, hen hoor je
niet. Wel onze concurrenten.

Feit: de bezetting van Irak wordt de VS te duur, en er wordt aan de VN
gevraagd een materiële bijdrage te leveren.
Bedenking: Yeah right. Jullie hebben het ding gestart, en er de
politieke (en olie) vruchten van geplukt. Betaal het verder zelf.
Tenzij de politieke controle en verantwoordelijkheid door de VN wordt
gedragen natuurlijk Maar dat zien Powels en vooral Rumsfeld niet zo
zitten. Wat dacht je? Van de coalitie van "chocolademakers" (de
"weasels" vormen blijkbaar een obsolete terminologie) worden alleen
centjes verwacht. Tony Al-Sahaf Blair blijft ondertussen geloven in
een peacefull, democratic and happy Irak.

Raadsel: het Vlaams parlement bereidt twee wetten voor. (1) het
ontkennen of schromelijk onderschatten van de financiële transfers
naar Wallonië zal worden bedacht met een boete of gevangenisstraf. (2)
Vlaanderen krijgt de universele competentie om dergelijke
negationisten-misdadigers overal ter wereld (en dus ook in Wallonië)
op te sporen en te berechten. Di Rupo heeft al geprotesteerd, want nu
moet hij voortaan via de smalle corridor van Rhode-St. Genèse naar La
Démence in Brussel.
Vraag: is dit waar of niet waar? Yeah right (copyright Pros-Aghasee).

Feit: VH is vannacht geflitst in flitspaal-city Leuven op de 4-baans
lege ring aan 74 kmh om 3u 's nachts. Serves him right. Hij heeft
daarbij een eenzame nachtelijke zwerfkat tussen twee zebrapaden in
hypothetisch gevaar gebracht.
Bedenking: met 1000 flitspalen in Vlaanderen en 4 in Wallonië, waar
dacht je dat de boetes worden geïnd? In "België". Een waar worden de
centjes overwegend uitgegeven? Yeah right, in Wallonië. Een andere
verdoken transfer. Vlug signaleren, binnenkort wordt ook dat
strafbaar. Flitspaaldemocratie.

mvg, VH
http://vh.skynetblogs.be
De Vermetele
2003-09-04 12:27:47 UTC
Post by Visual-Hugo
[...]
Ik. Ik kan niet zien hoe mooi ze zijn. En daarom is die hoofddoek er.
Post by Visual-Hugo
[...]
Qué?
Post by Visual-Hugo
[...]
LOLOLOLOLOL..... WEER EENS GEFLITST??? Ik hoor Moene tot hier vreugdekreten
slaken... Dat is bij mij zeker al 8 jaar geleden... en waar was die laatste
keer? Op de ring rond Charlerloi. Boete in eerste instantie: zo'n 75,000
Bfr. In beroep vrijgesproken wegens procedurefouten ;-))))
aghasee
2003-09-04 12:46:26 UTC
<snip>
Post by De Vermetele
Post by Visual-Hugo
Feit: VH is vannacht geflitst in flitspaal-city Leuven op de 4-baans
lege ring aan 74 kmh om 3u 's nachts. Serves him right. Hij heeft
Haaaaa! Serves him right... doet me denken aan "serves you right to suffer,
babe, serves you right..." <scheurende gitaarintro> *prachtig* begin van een
(gelijknamig?) nummer op de s c h i t t e r e n d e LP "Full House" van de
J. Geils Band.
Ken je dàt Vermetele? Of ben je nog te jong? DAT is muziek!
Post by De Vermetele
slaken... Dat is bij mij zeker al 8 jaar geleden... en waar was die laatste
keer? Op de ring rond Charlerloi. Boete in eerste instantie: zo'n 75,000
Bfr. In beroep vrijgesproken wegens procedurefouten ;-))))
75.000 BEF boete? Maak dat de zwaantjes wijs.
--
Prosper
-A collision at sea can ruin your entire day-

(E-mail address is forged - reply to group please)
De Vermetele
2003-09-04 13:11:41 UTC
Post by aghasee
<snip>
Post by De Vermetele
keer? Op de ring rond Charlerloi. Boete in eerste instantie: zo'n 75,000
Bfr. In beroep vrijgesproken wegens procedurefouten ;-))))
75.000 BEF boete? Maak dat de zwaantjes wijs.
Ik heb het even opgezocht. Ik reed 96 waar slechts 60 was toegelaten en het
was voor de politierechter*. Geen minnelijke schikking mogelijk, maar ben
uiteindelijk vrijgesproken omdat de zaak verjaard was. Om het met Hugo z'n
woorden te zeggen: "hihihihi" ;-)

(*) Niet in een bebouwde kom, maar op een stuk waar de autosnelweg overgaat
naar de ring rond Charleroi, die nog steeds autosnelwegallures heeft. Een
van de vele megalomane projecten van Charleroi.
De Vermetele
2003-09-04 13:23:35 UTC
Post by aghasee
Post by aghasee
<snip>
Post by aghasee
(gelijknamig?) nummer op de s c h i t t e r e n d e LP "Full House" van de
J. Geils Band.
Ken je dàt Vermetele? Of ben je nog te jong? DAT is muziek!
Doe eens een search naar dit:
1) Hüsker Dü: Green eyes
2) Miracle Workers: That ain't me
3) Bauhaus: She's in Parties
4) The Gun Club: Stranger in our town
5) The Damned: Love song

Gewoon random iets uit mijn geheugen geplukt. And there is a lot more where
that came from...Wellicht krijgt muziek vanaf nu bij jou nu een dimensie
erbij.
aghasee
2003-09-04 14:33:39 UTC
Post by De Vermetele
Post by aghasee
Post by aghasee
<snip>
Post by aghasee
(gelijknamig?) nummer op de s c h i t t e r e n d e LP "Full House"
van
Post by De Vermetele
de
Post by aghasee
Post by aghasee
[...]
Wat is hier de juiste NG voor? Laten we naar daar verhuizen. Een chatsessie
over Bauhaus en toestanden zie ik wel zitten... Ge zult nog grote ogen
opentrekken mijn beste Vermetele... Ik ben daarmee opgegroeid en weigerde
ernaar te luisteren omdat het toen "in" was. Ik ging voor crass, exploited,
anti-nowhere league, residents en al van die rotzooi...

Flex Flint
2003-09-04 18:33:23 UTC
"aghasee" <***@center.court> schreef in bericht news:73I5b.197$***@phobos.telenet-ops.be...

[...]
Post by aghasee
[...]
Is er nu al geweten wie dat waren? Doen die nog iets? (God dat is lang
geleden, de tijd van oogballen, eskimo's en Elvis Presley :-))).

Groeten,
Flint
Flex Flint
2003-09-04 19:51:14 UTC
Post by aghasee
[...]
Post by aghasee
anti-nowhere league, residents en al van die rotzooi...
Is er nu al geweten wie dat waren? Doen die nog iets? (God dat is lang
geleden, de tijd van oogballen, eskimo's en Elvis Presley :-))).
'k Moet toegeven, je hebt iets losgemaakt! Hiernet een brood wezen halen,
koele bries door de opengedraaide autoruit, en Studio Brussel blaast oudere
hitjes de ether in.

Dank u Aghasee!!!

Groeten,
Flint
aghasee
2003-09-04 20:33:40 UTC
"Flex Flint" <***@yahoo.co.indenalbion> schreef in bericht news:bj859m$shu$***@reader11.wxs.nl...
<snip>
Post by Flex Flint
Dank u Aghasee!!!
Astemblieft...
Flex Flint
2003-09-04 20:37:04 UTC
Post by aghasee
Post by aghasee
[...]
Post by aghasee
anti-nowhere league, residents en al van die rotzooi...
Is er nu al geweten wie dat waren? Doen die nog iets? (God dat is lang
geleden, de tijd van oogballen, eskimo's en Elvis Presley :-))).
Heb het antwoord al gevonden, de mannen hebben een blog en al, fantastisch
gewoon:

http://www.residents.com/index.html

data:

Sept 18 - LUX theater, Nijmegen, Holland
Sept 19 - Handelsbeurs, Gent, Belgium
Sept 20 - Kulturefabrik, Krefeld, Germany
Sept 21 - Tivoli, Utrecht, Netherlands
Sept 23 - BAM Festival, Barcelona, Spain
Sept 24 - BOA, Luzern, Switzerland
Sept 25 - Szene, Viena, Austria
Sept 26 - Palac Akropolis, Prague, Czech Republic
Sept 27 - Kolarac Theatre, Belgrad
Sept 28 - Mylos, Thessaloniki, Greece

Chüss!
Flint
aghasee
2003-09-04 20:54:56 UTC
"Flex Flint" <***@yahoo.co.indenalbion> schreef in bericht news:bj87sf$2p3$***@reader10.wxs.nl...
<snip>
Post by Flex Flint
http://www.residents.com/index.html
Ik begin te beseffen dat het al zodanig lang geleden is, dat ik me zelfs
niet meer voor de geest kan halen hoe dat klonk. Ik word oud. Eau sekoer!
Effe mijn audioK7jes opgraven van in de tijd, wacht een minuutje.
Fullator
2003-09-04 22:44:48 UTC
Op Thu, 4 Sep 2003 20:33:23 +0200, schreef "Flex Flint"
Post by aghasee
[...]
Post by aghasee
[...]
Ik neem aan dat als je het over Bauhaus hebt, je het niet over Bauhaus
(!) hebt. Want over Gropius wil ik dan wel weer een boompje opzetten.
Maar dan zal ik wel op de verkeerde NG zitten, zeker.

Mijn muziek is Mahler. Laat die nu toch ook iets met Gropius te maken
gehad hebben. Vraag maar aan Alma.

Fullator.
aghasee
2003-09-04 23:42:46 UTC
"Fullator" <***@cebam.net> schreef in bericht news:***@4ax.com...
<snip>
Post by Fullator
Ik neem aan dat als je het over Bauhaus hebt, je het niet over Bauhaus
'k Denk het niet.
Post by Fullator
(!) hebt. Want over Gropius wil ik dan wel weer een boompje opzetten.
Maar dan zal ik wel op de verkeerde NG zitten, zeker.
Ja. Maar we zijn nu toch bezig.
Post by Fullator
Mijn muziek is Mahler. Laat die nu toch ook iets met Gropius te maken
gehad hebben. Vraag maar aan Alma.
Die ziet natuurlijk weer direct het "cultuurbarbaarse" in deze postings...

Zopas heb ik 4 oude vinyl's op de kop getikt.
3 symphonieen van Ludwig von. [afkorting (c) S. Kubrik] en wat Strauss
walsen.
Allen gedirigeerd door ene von Karajan op Deutsche Grammophon. In MINT
condition.

Voor in mijn collectie. :-))

NB: Mijn summum is l' Empereur (ik bleit tranen met tuiten als ik dat hoor)
en de 6de symphonie van Ludwig von.

Flex Flint
2003-09-05 05:20:37 UTC
Post by Fullator
Op Thu, 4 Sep 2003 20:33:23 +0200, schreef "Flex Flint"
Post by aghasee
[...]
Post by aghasee
[...]
En ook niet over die andere, nee :-) wel over "The Residents", een stel
muzikanten waarvan -- voor zover ik weet -- na 15 of 20 jaar (Aghasee?) nog
steeds niemand weet wie het nu eigenlijk zijn omdat ze vermomd optraden;
in een bepaalde periode zelfs vermomd als gigantische lopende oogbollen
:-)))).

Anderzijds wordt ik wel beroerd door de ontwerper van de IKEA-glaasjes
en -stoeltjes: http://www.jkl.fi/aalto/
Post by Fullator
Want over Gropius wil ik dan wel weer een boompje opzetten.
Maar dan zal ik wel op de verkeerde NG zitten, zeker.
Ondanks het feit dat onze Noorderburen wat meer nieuwsgroepen
lijken te hebben, is het in news:nl.architectuur precies toch geen vette
soep, "charters en spam" lees ik hiernet nog. Maar er is er tenminste
ééntje.
Post by Fullator
Mijn muziek is Mahler.
Niet op een volle maag ;-)
Post by Fullator
Laat die nu toch ook iets met Gropius te maken
gehad hebben. Vraag maar aan Alma.
Daarvoor is het te laat, maar het moet wel een ... tsja ... vrouw met
uitstraling geweest zijn, met een meer dan kleurrijk leven:

http://www.google.be/search?q=cache:2g1L9j7b1t0J:www.wikipedia.org/wiki/Alma_Mahler+alma++gropius++mahler++bauhaus++kokoschka+klimt+berg+zemlinsky+werfel&hl=nl&ie=UTF-8

Groeten,
Flint
aghasee
2003-09-05 10:14:44 UTC
<snip>
Post by Flex Flint
Post by Fullator
[...]
Ik ben mijn K7tjes aan 't doorlopen om opnieuw te weten hoe 't klinkt.
Wie of wat ze waren heb ik me eigenlijk nooit afgevraagd, net zo min als ik
dat deed voor Kiss, in de volle hype.

Visual-Hugo
2003-09-04 13:14:25 UTC
Post by aghasee
[...]
Ach, nog een aanvulling op "crazy politics", vooral bedoeld voor Fust
(ik denk niet dat hij die Geile Band kent trouwens).

Feit: de Amerikaanse Katholieke Kerk wordt geconfronteerd met een
miljarden-schadeclaim i.v.m. het Boston-pedoseksualiteit schandaal.
Duizenden kinderen hebben daar naast de leer van Christus, ook kennis
kunnen maken met de grijpgrage handjes van de clerus. De top wist er
van, maar bedekte het liever met de mantel der liefde, dan het aan te
geven. Noah, weet je wel.
Bedenking: wat Lenin, Marx, Hegel, Voltaire en de Antichrist niet
vermochten, lukt het Amerikaanse rechtssysteem met zijn crazy
liability claims blijkbaar wel. Het failliet van de Kerk. Als die dame
die bij McDonalds een te heet koffiebekertje over haar dijen kreeg al
een fortuin ving, hoe gaat de Paus dan die duizenden getraumatiseerde
misdienaartjes vergoeden? Vertwijfeld heeft hij Excel opgestart (foto)
om de assets van het Vaticaan te becijferen. Bij een gedwongen verkoop
is dat niet zo gek veel. Het volgend Vaticaans Concilie wellicht in
een gestripte Sixtijnse kapel of in de parochiezaal van Poederlee?

Item #24 op http://vh.skynetblogs.be (ff pluggen)

mvg, VH
omarr
2003-09-04 13:05:38 UTC
Post by Visual-Hugo
[...]
Mijn vader die wel een beetje obsoleet was zei " wie s' nachts om 3u nog
rondtoert deugt niet "

Oneindige lange verhalen heb ik gehoord van flitspalen die niet werkten, Nu
doen die dingen het en t'is weer verkeerd.

omarr
Visual-Hugo
2003-09-04 13:22:49 UTC
Post by omarr
Mijn vader die wel een beetje obsoleet was zei " wie s' nachts om 3u nog
rondtoert deugt niet "
Nee, het was al 3u 's morgens! Ik reed naar de vroegmis!
Doet me denken aan die poster hier jaren geleden. De draad ging over
het doven van de lichten op autosnelwegen na 12u30 's nachts, en
veiligheid. De goede man beweerde dat niemand bij zijn verstand -
behalve hoeren en pooiers - na 12u30 op de baan was.
Doet me ook denken aan die conférence van Fons Jansen, over de
frivoliteit van de 'hedendaangse jeugd' (toen al).
Hij trok van leer tegen de slampampers die om 4u 's nachts nog op stap
waren. En een pluim voor de flinkerds die om 4u 's morgens vroeg al
uit de veren waren.

mvg, VH
http://vh.skynetblogs.be
(ik wist het, ik wist het, bij het posten van mijn oorspronkelijk
bericht. "Politiek" is blijkbaar geen triggerwoord in deze
nieuwsgroep. "Flitspaal" daarentegen... Moene, waar blijf je?)
omarr
2003-09-04 14:01:03 UTC
Post by omarr
[...]
12.30 u :-))) die sloeg helemaal door

omarr
Visual-Hugo
2003-09-04 16:50:17 UTC
Maar wat met s.c.b.?
S.c.b. is de facto be.politics.wallonie. Er is een tijdje geleden door
LvB en Fust geopperd om naar ginder te crossposten. Kwestie dat deze
groep eens weet wat er politiek bij de meerderheid van dit land
omgaat.

mvg, VH
(is aan een flitspaal-site bezig, ff niet storen)
Hayek
2003-09-04 17:25:23 UTC
Post by Visual-Hugo
[...]
Dvd rental release "James Bond" film met Rowan
Atkinson (Blackadder) gezien ? Komt een goede
oplossing in voor flitspalen. :-)

Uwe Hayek.
Page not Found
2003-09-04 17:46:26 UTC
Post by Hayek
Dvd rental release "James Bond" film met Rowan
Atkinson (Blackadder) gezien ?
Dat is Johnny English, dacht ik...

PnF
F u s t i g a t o r
2003-09-04 19:57:39 UTC
Vitae forma vocatur, "Visual-Hugo" <***@tired-of-spam.org>, die
Thu, 04 Sep 2003 16:50:17 GMT, in littera
Post by Visual-Hugo
Maar wat met s.c.b.?
S.c.b. is de facto be.politics.wallonie. Er is een tijdje geleden door
LvB en Fust geopperd om naar ginder te crossposten.
Klopt, maar haast niemand volgde: nu komen de scb-isten trouwens naar
hier om even aan be.politics te doen.
Post by Visual-Hugo
Kwestie dat deze groep eens weet wat er politiek bij de meerderheid van dit land
omgaat.
ben je daardoor getroost?
Post by Visual-Hugo
mvg, VH
(is aan een flitspaal-site bezig, ff niet storen)
Jaja... helaas.
Fusti
Moene
2003-09-05 09:12:39 UTC
Post by Visual-Hugo
mvg, VH
(is aan een flitspaal-site bezig, ff niet storen)
Jammer dat je je energie en talent niet aan een Belangrijkere Zaak
besteedt. Een site over de transfers en de vrijheid van
meningsuiting in België bijvoorbeeld?

Moene
Fb_
2003-09-05 09:18:15 UTC
On Fri, 5 Sep 2003 11:12:39 +0200, "Moene" <***@nospam.org> gave a
clue to users in
Post by Moene
Post by Visual-Hugo
[...]
is daar ook al zoveel last mee op be.politics ?
wat gebeurt er hier in dat apenland toch..
Post by Moene
Moene
Fb_

...mathieu's Turing test :
http://www.accessterminal.com/L.html
C.Q.F.D
Visual-Hugo
2003-09-05 10:33:18 UTC
Post by Moene
Jammer dat je je energie en talent niet aan een Belangrijkere Zaak
besteedt. Een site over de transfers en de vrijheid van
meningsuiting in België bijvoorbeeld?
Flitspalen dus.

mvg, Speedy Gonzales
http://vh.skynetblogs.be
Moene
2003-09-05 11:00:50 UTC
Post by Visual-Hugo
Post by Moene
Jammer dat je je energie en talent niet aan een Belangrijkere Zaak
besteedt. Een site over de transfers en de vrijheid van
meningsuiting in België bijvoorbeeld?
Flitspalen dus.
Zo snel rijden als je wil is een expressie die niet mag onderdrukt
worden?

Moene
Moene
2003-09-05 12:18:22 UTC
Post by Moene
Zo snel rijden als je wil is een expressie die niet mag
onderdrukt
Post by Moene
worden?
We hebben die discussie al enkele malen gehad, en ik kan je
alleen
naar Google verwijzen om het nog allemaal eens te herkauwen.
Laat het
me zo stellen, ik heb geen probleem met flitspalen, maar wel
wanneer
het speedstraps worden. Dat is, om 3u 's nachts op een lege
4-baans
ringweg nog gaan flitsen over de 50 kmh. Terwijl op diezelfde
plaats
overdag 50 kmh al ruim te veel kan zijn. Controle ja, pesterijen
als
vermomde belastingsverhoging nee.
Jij weet dus op voorhand dat als je daar om drie uur 's nachts
passeert er niemand de baan gaat oversteken of dat er geen
lichtelijk dronken student op zijn fiets gaat rondzwalpen? Je hebt
de gave van de helderziendheid!

Moene
Visual-Hugo
2003-09-05 12:31:26 UTC
Post by Moene
[...]
Volgens je nieuwe vriendje Omarr loopt er niemand om 3u 's nachts op
straat rond. En wie zou Omarr durven tegenspreken? En nee! Einde
thread. Ik zit in het Moene-nirvana ;-)

mvg, VH
http://vh.skynetblogs.be - nu ook vlog
omarr
2003-09-05 14:06:10 UTC
Post by Moene
[...]
Hugo heeft het meer voor praatpalen, het zijn de enige waar je nog een
verstandig
klappeke mee kunt doen.

omarr
F u s t i g a t o r
2003-09-06 15:01:00 UTC
Vitae forma vocatur, "omarr" <***@pandora.be>, die Fri, 05 Sep
2003 14:06:10 GMT, in littera
Post by omarr
Post by Moene
[...]
en die flitsen niet in je gezicht .
Post by omarr
omarr
Fusti
Vladimir Fukovski
2003-09-08 00:36:25 UTC
foro
Post by Moene
de gave van de helderziendheid!
Nooit gezien op autobanen en dito -straden.
Jij zwalpt dan ook niet om drie uur 's nachts over de Leuvense
straten.
Hoe weet je dat? :-)))
Parce qu'il est tout le temps la, le soullard.
Moene
Moene
2003-09-08 06:36:26 UTC
foro
Jij zwalpt dan ook niet om drie uur 's nachts over de Leuvense
straten.
Hoe weet je dat? :-)))
Vertel op!

Moene
F u s t i g a t o r
2003-09-09 08:33:06 UTC
Post by Moene
2003
foro
Jij zwalpt dan ook niet om drie uur 's nachts over de Leuvense
straten.
Hoe weet je dat? :-)))
Vertel op!
eerst mijn vraag beantwoorden.
Fusti
F u s t i g a t o r
2003-09-10 09:37:54 UTC
foro
in
Sep
Post by F u s t i g a t o r
Post by Moene
2003
in
Post by F u s t i g a t o r
foro
Post by F u s t i g a t o r
Post by Moene
straten.
Hoe weet je dat? :-)))
Vertel op!
eerst mijn vraag beantwoorden.
Ik heb mijn bronnen.
Dat is geen antwoord.
Moene
Fusti
Moene
2003-09-10 09:58:22 UTC
in
Post by F u s t i g a t o r
2003
foro
schreef
Post by F u s t i g a t o r
in
Sep
Post by F u s t i g a t o r
Post by Moene
2003
09:57:43 +0200, in littera
in
Post by F u s t i g a t o r
foro
Post by F u s t i g a t o r
Post by Moene
straten.
Hoe weet je dat? :-)))
Vertel op!
eerst mijn vraag beantwoorden.
Ik heb mijn bronnen.
Dat is geen antwoord.
Toch wel.

Moene
F u s t i g a t o r
2003-09-11 06:49:48 UTC
Post by Flex Flint
2003
foro
in
Sep
Post by F u s t i g a t o r
2003
in
Post by F u s t i g a t o r
foro
schreef
Post by F u s t i g a t o r
in
7
Post by F u s t i g a t o r
Sep
Post by F u s t i g a t o r
Post by Moene
2003
09:57:43 +0200, in littera
in
Post by F u s t i g a t o r
foro
Post by F u s t i g a t o r
Post by Moene
[...]
Nee, want ik zie nergens serieuze referenties die je dogma's
ondersteunen.
Post by Flex Flint
Moene
Fusti
Moene
2003-09-11 07:01:53 UTC
Sep 2003
in
Post by F u s t i g a t o r
Post by Flex Flint
2003
foro
schreef
Post by F u s t i g a t o r
Post by Flex Flint
in
Sep
Post by F u s t i g a t o r
2003
08:36:26 +0200, in littera
in
Post by F u s t i g a t o r
foro
schreef
Post by F u s t i g a t o r
in
Sun,
Post by F u s t i g a t o r
Post by Flex Flint
7
Post by F u s t i g a t o r
Sep
Post by Moene
2003
09:57:43 +0200, in littera
in
foro
Post by Moene
[...]
Mega-onzin.

Moene
F u s t i g a t o r
2003-09-11 21:34:09 UTC
Post by Fb_
Sep 2003
foro
in
Sep
Post by F u s t i g a t o r
Post by Flex Flint
2003
in
Post by F u s t i g a t o r
Post by Flex Flint
foro
schreef
Post by F u s t i g a t o r
Post by Flex Flint
in
8
Post by F u s t i g a t o r
Post by Flex Flint
Sep
Post by F u s t i g a t o r
2003
08:36:26 +0200, in littera
in
Post by F u s t i g a t o r
foro
schreef
Post by F u s t i g a t o r
in
Sun,
Post by F u s t i g a t o r
Post by Flex Flint
7
Post by F u s t i g a t o r
Sep
Post by Moene
2003
09:57:43 +0200, in littera
in
foro
Post by Moene
[...]
Waar zijn je referenties dan?
Fusti
F u s t i g a t o r
2003-09-06 15:00:59 UTC
Post by Moene
Post by Visual-Hugo
Post by Moene
[...]
Je laten beboeten door een robot en niet door een mens is
antidemocratisch.
Post by Moene
Moene
Fusti
Moene
2003-09-07 07:58:11 UTC
Post by F u s t i g a t o r
Post by Moene
Post by Visual-Hugo
Post by Moene
Jammer dat je je energie en talent niet aan een
Belangrijkere
Post by F u s t i g a t o r
Post by Moene
Zaak
Post by F u s t i g a t o r
Post by Moene
worden?
Je laten beboeten door een robot en niet door een mens is
antidemocratisch.
Een grapje, neem ik aan?

Moene
Visual-Hugo
2003-09-07 14:53:20 UTC
Post by Moene
Post by F u s t i g a t o r
Je laten beboeten door een robot en niet door een mens is
antidemocratisch.
Een grapje, neem ik aan?
Neen.

mvg, VH
Visual-Hugo
2003-09-07 21:10:44 UTC
Ik blijf even in jouw logica: flitspalen zijn de beslissing van
een democratisch verkozen regering. Wie zich daartegen verzet
neemt het niet zo nauw met de democratie.
Onzin.
Flitspalen zijn tegennatuurlijk, en door God zeker niet gewild. Kijk
maar naar de bijbel, Lot (of Lut voor de Moslims). Zijn vrouw die zich
weemoedig naar het zondige Sodoma omkeerde werd in een zoutpaal
veranderd. Verder zijn palen zeker niet gemaakt om te flitsen, want
God heeft de bliksem voorbehouden tot teken van Zijn Macht. Verder is
het maken van foto's door flitspalen ook onnatuurlijk, want zegt God
bij Monde van Mozes niet : gij zult geen afbeeldingen maken? Kortom,
het is niet omdat iets "democratisch" is goedgekeurd dat het niet
tegen de natuurlijke en door God gewilde orde kan ingaan.

mvg, VH
http://vh.skynetblogs.be
PS : ;-)
Moene
2003-09-08 06:38:31 UTC
foro
Post by Moene
Post by F u s t i g a t o r
Je laten beboeten door een robot en niet door een mens is
antidemocratisch.
Een grapje, neem ik aan?
Neen.
Aha, een mini-coalitie!
Ik blijf even in jouw logica: flitspalen zijn de beslissing van
een democratisch verkozen regering. Wie zich daartegen verzet
neemt het niet zo nauw met de democratie.
Als de democratie zoals in Duitsland 1932 een dictator de
verkiezingen
laat winnen, is dat nog een democratie?
Jij weet het antwoord blijkbaar?

Een democratie is een politiek systeem waarbij het volk bij
meerderheid (50 + 1) de macht uitoefent. Niets minder, maar ook
niets meer.

Moene

PS: was het overigens niet in 1933 dat de NSDAP 44 pct haalde?
F u s t i g a t o r
2003-09-09 08:33:07 UTC
Post by Moene
2003
foro
Post by Moene
Post by F u s t i g a t o r
[...]
Verkiezingen van 1932 dacht ik.
Vraag aan Thos.
Fusti
F u s t i g a t o r
Fusti
Moene
2003-09-08 06:39:21 UTC
in
Post by Moene
2003
foro
Post by F u s t i g a t o r
Post by Moene
Post by Visual-Hugo
Post by Moene
Jammer dat je je energie en talent niet aan een
Belangrijkere
Post by F u s t i g a t o r
Post by Moene
Zaak
Post by F u s t i g a t o r
Post by Moene
worden?
Je laten beboeten door een robot en niet door een mens is
antidemocratisch.
Een grapje, neem ik aan?
Nee.
Dan is het onzin.

Moene
Moene
2003-09-09 10:36:10 UTC
Je laten bekeuren door een "ding" is antidemocratisch.
Nadat de woorden "fascistisch", "nazistisch", "racistisch" en vele
andere door buitenproportioneel gebruik totaal van hun betekenis
en scheldkracht ontdaan zijn, ga jij nu ook nog het begrip
"democratie" een beetje uithollen?

Ik herhaal: "Een democratie is een politiek systeem waarbij het
volk bij meerderheid (50 + 1) de macht uitoefent. Niets minder,
maar ook
niets meer". Met welke middelen snelheidsovertreders gepakt
worden, heeft daar niets mee te zien.

Moene
F u s t i g a t o r
2003-09-10 09:37:55 UTC
Post by Moene
[...]
Ik vind je visie over de democratie nogal primair, eerlijk gezegd.
Fusti
Moene
2003-09-10 09:59:19 UTC
in
Post by F u s t i g a t o r
Post by Moene
[...]

Tja, ik ben dan ook een primaire democraat. De democratie, de hele
democratie en niets dan de democratie !

Moene
Visual-Hugo
2003-09-10 13:00:41 UTC
Post by Moene
Tja, ik ben dan ook een primaire democraat. De democratie, de hele
democratie en niets dan de democratie !
Democracy is two lions and a sheep, voting what to have for dinner.

mvg, VH
Moene

Moene
F u s t i g a t o r
2003-09-11 06:49:48 UTC
Post by Moene
2003
foro
in
Post by F u s t i g a t o r
Post by Moene
[...]
Ik hoop dat je de waarheid spreekt.
Post by Moene
Moene
Fusti
F u s t i g a t o r
2003-09-06 15:00:58 UTC
Post by Moene
Post by Visual-Hugo
[...]
Flitspalen zijn een teken van het begin van het einde van de
democratie, omdat robotten mensen kunnen bestraffen.
Post by Moene
Moene
Fusti
Fb_
2003-09-04 13:06:57 UTC
On Thu, 04 Sep 2003 12:12:42 GMT, "Visual-Hugo"
Post by Visual-Hugo
[...]
Ik zou het er moeilijk mee hebben, net zoals de leraars die klagen
omdat nou precies dat soort trutten de lessen biologie en wiskunde
tegenspreekt en weigert aan de lichamelijke opvoeding mee te doen
(le swaar van gisteren)

- delen door 0 kan want 0 is 'door de arabieren uitgevonden' en allah
heeft het gebruiksrecht & copyright op wiskundige operatoren.
- een steen valt omdat allah dat wou; de zwaartekracht heeft er niets
mee te maken en Newton is harram
- Adam was de eerste mens en amoëben hebben daar niets mee te maken.

mooi
Post by Visual-Hugo
Er zijn in
Vlaanderen generaties opgegroeid met een obsoleet kruisbeeld boven het
schoolbord. Aan het AEL: wel ff konsekwent zijn, verplicht de
Moslim-jongens ook dat obsoleet ding te dragen.
en amishen, mormoonse kinderen mogen met hoed en vele vriendinnetjes
naar het WC, er mag dan ook geflipte svastika's op de muren worden
getagged, Joodse kinderen komen niet naar de zaterdag-strafstudie
(Shabbath-oblige), de hele schoolse ummah mag vijf keer per dag de mat
openrollen en de lessen staken voor het gebed

Godsdiensten kennen nu geen 'halve maat' laat staan 'matighied',
maak jezelf dat niet wijs..

groeten,
Post by Visual-Hugo
mvg, VH
http://vh.skynetblogs.be
Fb_
To email : unpack the string :
------------------------------
73616c6164696e7361
6e6540686f746d6169
6c2e 636f 6d0d 0a
-------------------
" The thought that one's work is of major importance
is the striking symptom of an upcoming nervous breakdown"
(pacha @ expert-exchange)
Visual-Hugo
2003-09-04 13:30:56 UTC
Ik zou het [hoofddoek voor Moslim-meisjes op school] er moeilijk mee
hebben, net zoals de leraars die klagen
omdat nou precies dat soort trutten de lessen biologie en wiskunde
tegenspreekt en weigert aan de lichamelijke opvoeding mee te doen
(le swaar van gisteren)
Er is A, en er is B. Wat heeft een hoofddoek met Newton te maken? Laat
ze dat obsolete ding rustig dragen, en neem ze het martelaarschap over
dat symbool-ding af. Newton en de turnles daarentegen, sorry. Dat is
dan maar eventjes slikken, al of niet met hoofddoek. Nul op twintig
voor fysica of turnen, geen A- of B-attest helaas. Als Newton ze niet
zint, dat ze dan privé Islam-scholen oprichten. Ik had het over
"nutteloze" provocaties, niet over "nuttige".

mvg, VH
http://vh.skynetblogs.be
Ghingis Khan
2003-09-04 16:46:08 UTC
On Thu, 04 Sep 2003 13:30:56 GMT, "Visual-Hugo"
Post by Visual-Hugo
[...]
"Wat heeft een hoofdoek met Newton te maken ?" : je methodes vind ik
de overtuiging van Newton gaat in tegen de overtuiging van de
godsdienst die de tchador verplicht.
Post by Visual-Hugo
dat symbool-ding af. Newton en de turnles daarentegen, sorry. Dat is
dan maar eventjes slikken, al of niet met hoofddoek.
het ging erom dat deze meisjes duizenden jaar oude axiomas, en
wetmatigheid van wetenschap verwerpen op basis van ideologische
overtuiging
Post by Visual-Hugo
Nul op twintig
voor fysica of turnen, geen A- of B-attest helaas. Als Newton ze niet
zint, dat ze dan privé Islam-scholen oprichten.
Toen ik economie studeerde zij ne prof tegen mij ivm Belgische
politiek : 'voor de geïnteresseerden : wees heel voorzichtig met de
school-kwestie'..
Wat doet de secte van muhammad : randaf beginnen met hun eigen
godsdienstige scholen.
Doen chinezen dat hier, Congolezen, Ghengis Khannen, Hindoes ?
waarom de aanhangers van coranieke propaganda wel ?
Mijn vriend, mijn kinderen gaan naar een Vlaamse School.

Mocht het mijn wens zijn, dat ze een Mongoolse school volgden
dan waren ze naar/in Mongolië gestuurd/gebleven

Mijn kinderen (ik vind het een beetje erg) zijn beter in het
Nederlands dan in het Engels/Mongools.
(Russisch en Chinees zijn totaal vergeten.)

Ik beken, thuis spreken we Mongools, maar eens de buitenlucht boven onze
hoofden schijnt, is het Vlaams, of zoals je mischien wilt, Nederlands.

Ik wil voor mijn kinderen geen *specialiteiten* zij gaan westers gekleed,
en krijgen hier een westerse opvoeding, zoals alle westerse kinderen.

Geen discusies over Boedha buitenhuis, niemand hier die weet waarvoor
het Boedhisme staat.
--
Ghingis Khan
Welcome to the North America-Mongolia Business Council
Visit http://www.nambc.org/
B***@nowhere.irule.be
2003-09-04 14:00:44 UTC
Post by Visual-Hugo
Bedenking: al gehoord van nutteloze provocaties? Wie heeft er nu in
godsnaam last van dat ding (behalve de draagsters). Er zijn in
Niet confessionelen.
Post by Visual-Hugo
Vlaanderen generaties opgegroeid met een obsoleet kruisbeeld boven het
Maar dan wel in het katholiek net. Niets belet de moslimgemeenschap een
eigen schoolnet op te richten en daar 5 keer per te bidden + hoofddoek.
Post by Visual-Hugo
Feit: Ryannair wordt aangeklaagd voor oneerlijke concurrentie ivm
tarieven.
Ik dacht dat het niet zozeer Ryanair is dat wordt aangeklaagd maar de
Waalse overheid die (misschien) verdoken subsidies heeft gegeven via
de luchthaven van Charleroi. Gelieve je feiten juist te presenteren.
Post by Visual-Hugo
[...]
Als ze dat doen doen door kostenbesparingen is er geen vuiltje aan de
lucht. Indien er onoorloofbare subsidies betaald zijn dan moet Ryanair
die terugbetalen. Was jij het niet die sterk fustigeerde tegen de
Belgische belastingbetaler die het dure zitje van de Sabena zakenreiziger
mee betaalde? Als (het gaat nog maar om een onderzoek) hetzelfde aan
de gang is met Ryanair zie ik niet in hoe de situatie verschilt.
Beide worden in dat geval terecht teruggefloten. Ik geef uiteraard toe
dat het vermeende subsidies voor Ryanair in het niets vallen met de
bewezen subsidies aan Sabena...
Post by Visual-Hugo
[...]
Dat is een mogelijke houding, maar niet noodzakelijk diegene waar we het
meest belang bij hebben. Er is de mogelijkheid om relatief goedkoop
een machtspositie in te nemen in Irak voor de coalitie van
de niet willing. Niet ingaan op die opportuniteit door de VS geboden
kan dwaas zijn. Dat wil niet zeggen dat we tot iedere prijs de vraag van
de Amerikanen positief moeten beantwoorden. Daar dienen onderhandelingen
voor.
Post by Visual-Hugo
[...]
Je moet ook maar niet in Leuven gaan wonen. Dat is echt een dorp voor
slaplullen.

cu bart
http://www.irule.be/bvh/be/politics
Fantom
2003-09-04 19:41:20 UTC
Post by B***@nowhere.irule.be
Post by Visual-Hugo
Bedenking: al gehoord van nutteloze provocaties? Wie heeft er nu in
godsnaam last van dat ding (behalve de draagsters). Er zijn in
Niet confessionelen.
Ik ben niet-confessioneel en voor mij mag die doek. VH idem, vermoed ik.
En zo ken ik er ook nog wel een paar, waaronder een hoop proffen van de
unief van Gent, afdeling filosofie. Niet veralgemenen.

Fantom

--
http://maximiliaanderawijde.tripod.com
last update: 30/07/2003
Ghingis Khan
2003-09-04 20:04:50 UTC
Post by Fantom
Post by B***@nowhere.irule.be
Post by Visual-Hugo
[...]
Die doek mag, ook tijdens, de wekelijkse zwemles ?

Binnenkort de Burka ?

Aanpassen of buiten godv.................
Visit http://www.nambc.org/
F u s t i g a t o r
2003-09-05 21:45:44 UTC
Vitae forma vocatur, "Ghingis Khan" <***@mail.co.kr>, die
Thu, 04 Sep 2003 20:04:50 GMT, in littera
Post by Ghingis Khan
Post by Fantom
Post by B***@nowhere.irule.be
Post by Visual-Hugo
[...]
Niet handig om te gaan zwemmen, zo te merken.
Post by Ghingis Khan
Aanpassen of buiten godv.................
Fusti
Antoon Pardon
2003-09-05 08:21:12 UTC
Post by Fantom
Post by B***@nowhere.irule.be
Post by Visual-Hugo
Bedenking: al gehoord van nutteloze provocaties? Wie heeft er nu in
godsnaam last van dat ding (behalve de draagsters). Er zijn in
Niet confessionelen.
Ik ben niet-confessioneel en voor mij mag die doek.
Of het van jouw mag of niet is niet aan de orde.

Bepaalde scholen hebben kledijregels. Zo zijn er
scholen waar je bv enkel wit en blauw mag dragen.

Die kinderen mogen van jouw waarschijnlijk best
ook aandere kleuren dragen maar zowat niemand stelt
de autoriteit van de school om zo'n regels te mogen
opstellen in vraag.

Toen ik nog naar de lagere en middelbare school
ging was de algemene regel geen hoofddeksels in
de klas.

Man kan natuurlijk van oordeel zijn dat scholen
geen kledijregels mogen hebben, maar anders zie
ik niet goed in wat er tegen deze kledijregel is.
Antoon Pardon
Moene
2003-09-04 14:05:50 UTC
Post by Visual-Hugo
Een greep uit de korf crazy (Belgische) politieke hete
hangijzers.

[knip dingen waar ik het ongeveer eens mee ben]
Post by Visual-Hugo
centjes verwacht. Tony Al-Sahaf Blair blijft ondertussen geloven in
een peacefull, democratic and happy Irak.
Bocht van 180 graden? Of is het meer van 175 graden? Niet dat me
dat zou storen, maar al de kritiek die je hier geeft op de Axis of
Al-Sahaf's (leuke vondst ivm Tony Blair, overigens) werd *voor de
oorlog* al gegeven door verschillende posters.
Post by Visual-Hugo
verdoken transfer. Vlug signaleren, binnenkort wordt ook dat
strafbaar. Flitspaaldemocratie.
De flitspaalopbrengsten vormen een transfer van belang. En na de
"regionalisering" van de verkeerscode zullen de twee bestaande
flitspalen in Wallonië helemaal verdwijnen. 100 pct betalen voor
Vlaanderen, 100 pct incasseren voor de Walen dus. Maar om daar een
argument van te maken in de discussie over flitspalen en
verkeersbeleid an sich? Tsss...

Moene
Hayek
2003-09-04 15:22:39 UTC
Post by Visual-Hugo
[...]
Het is heel simpel Moene : Als binnen een jaar of
wat het aantal dodelijke en andere ongevallen niet
met minstens 10 % daalt, dan heeft het flitspalen
beleid gefaald.

Ik denk dat het aantal ongevallen al ontiegelijk
laag is, en zeker op de plaatsen waar er geflitst
word, de zogenaamde speed traps. Dat maakt
automobilisten zenuwachtig en men gaat minder
opletten op plaatsen waar het wel nodig is : een
stijging van het aantal ongevallen is zelfs
mogelijk. We zullen zien.

Uwe Hayek.
omarr
2003-09-05 08:31:23 UTC
Post by Hayek
Het is heel simpel Moene : Als binnen een jaar of
wat het aantal dodelijke en andere ongevallen niet
met minstens 10 % daalt, dan heeft het flitspalen
beleid gefaald.
Het *is* al flink gedaald, cijfers een maand of wat geleden bekend
gemaakt.
Post by Hayek
[...]
In Nederland staan er zowat 2000 flitspalen, daar is het aantal
verkeersslachtoffers een fractie van bij ons. In Frankrijk en
Italië heeft men tegenwoordig een rijbewijs met strafpunten: het
aantal verkeersdoden is er drastisch gedaald. Het wordt moeilijk
om nog langer rond de (snelheids-)pot te blijven draaien.
Moene
Moene je glasheldere redenering verbaast me in de positieve zin.

omarr
Moene
2003-09-05 09:13:28 UTC
Post by omarr
Post by Hayek
[...]
Post by omarr
gemaakt.
Post by omarr
om nog langer rond de (snelheids-)pot te blijven draaien.
Moene
Moene je glasheldere redenering verbaast me in de positieve zin.
Ach Omarr...
Wanneer zullen we elkaar eens ontmoeten?

Kusje,

Moene
aghasee
2003-09-05 10:14:44 UTC
<snip>
Post by Moene
Post by omarr
Moene je glasheldere redenering verbaast me in de positieve zin.
Ach Omarr...
Wanneer zullen we elkaar eens ontmoeten?
Kusje,
Och, hoe romantisch toch maar weer...
't Leven is toch mooi op be.politics; de bloemetjes, de bijtjes...

omarr
omarr
F u s t i g a t o r
2003-09-06 15:01:03 UTC
Vitae forma vocatur, "aghasee" <***@center.court>, die Fri, 05
Sep 2003 10:14:44 GMT, in littera
Post by aghasee
<snip>
Post by Moene
Post by omarr
[...]
...en de sjanettjes....:-))))))))
Fusti
omarr
2003-09-05 13:58:25 UTC
Post by omarr
Post by Hayek
[...]
Post by omarr
gemaakt.
Post by omarr
verkeersslachtoffers een fractie van bij ons. In Frankrijk en
het
Post by omarr
[...]
moene die mannen hier, niet alles vertellen hé :-)

omarr
Moene
2003-09-05 15:34:00 UTC
Post by omarr
moene die mannen hier, niet alles vertellen hé :-)
Je m'en fous. Wanneer ben je nog eens in Gent, Aalst of Brussel?

Moene
omarr
2003-09-05 13:42:58 UTC
Post by omarr
Moene je glasheldere redenering verbaast me in de positieve zin.
Asinus asinum fricat (copyright Fust)
mvg, VH
Hugo denk omarr: ezel moene: ezel omarr: snapt geen woord Latijn :-))

De ene ezel schuurt de andere , nietwaar Hugo ?

Aspera non sperno

omarr
F u s t i g a t o r
2003-09-06 20:48:28 UTC
Vitae forma vocatur, "omarr" <***@pandora.be>, die Sat, 06 Sep
2003 16:20:48 GMT, in littera
2003 13:42:58 GMT, in littera
Post by omarr
Post by omarr
[...]
Heb je bijscholing latijn gedaan, Omarr?
Utinam saepe latinam linguam utimur.....
Post by omarr
omarr
Idd fust, de tijd dat ze me in de waan houden lieve woordjes te gebruiken
terwijl ze me feitelijk aan het uitschelden zijn is voorbij.
Ernstig nu; ik heb een prisma-boekje gekocht met als titel "Latijnse citaten
en gezegden"
'potius sero quam nunquam' zei mijn moeder altijd
een leuk hebbedingentje :-)
Inderdaad. Je kan ook allerhande latijnse citaten op het net vinden.
omarr
Fusti
Fb_
2003-09-07 00:56:59 UTC
On Sat, 06 Sep 2003 22:48:28 +0200, F u s t i g a t o r
Post by F u s t i g a t o r
2003 16:20:48 GMT, in littera
2003 13:42:58 GMT, in littera
Post by omarr
[...]
deze vind ik het nuttigste en lolligste :
http://www.lipsum.com/
[voor kwatch-tekst op Web-paginas]

Fb_
To email : unpack the string :
------------------------------
73616c6164696e7361
6e6540686f746d6169
6c2e 636f 6d0d 0a
-------------------
(pacha @ expert-exchange)
F u s t i g a t o r
2003-09-07 21:01:23 UTC
Vitae forma vocatur, Fb_ <***@hotmail.com>, die Sun, 07
Sep 2003 02:56:59 +0200, in littera
Post by Fb_
On Sat, 06 Sep 2003 22:48:28 +0200, F u s t i g a t o r
Post by F u s t i g a t o r
2003 16:20:48 GMT, in littera
2003 13:42:58 GMT, in littera
Post by omarr
[...]
Inderdaad, maar het gegenereerde latijn is ook soms zeer
"keukenachtig". Maar desalniettemin is het geestig.
Fusti
F u s t i g a t o r
2003-09-06 15:01:03 UTC
Vitae forma vocatur, "Visual-Hugo" <***@tired-of-spam.org>, die
Fri, 05 Sep 2003 10:32:15 GMT, in littera
Post by omarr
Moene je glasheldere redenering verbaast me in de positieve zin.
Asinus asinum fricat (copyright Fust)
Da's een bekend latijns spreekwoord, heb ik niet uitgevonden, hoor!

btw: Copyright = <alt 184>
mvg, VH
Fusti
Flex Flint
2003-09-07 01:28:25 UTC
"F u s t i g a t o r" <***@NOT_THAT.xs4all.nl> schreef in bericht news:***@4ax.com...

[...]
Post by F u s t i g a t o r
btw: Copyright = <alt 184>
Dat is "ne fijnen", die kende ik nog niet.
Hoe Goegel je op die dingen?
Flint
Fb_
2003-09-07 01:33:01 UTC
On Sun, 7 Sep 2003 03:28:25 +0200, "Flex Flint"
Post by Flex Flint
[...]
Post by F u s t i g a t o r
btw: Copyright = <alt 184>
Dat is "ne fijnen", die kende ik nog niet.
Hoe Goegel je op die dingen?
http://www.arts.cornell.edu/developr/chars.htm
en je hebt de hele ASCII tabel voor ISO-1856-1 (latin-1) charset

HTH
--

Fb_
To email : unpack the string :
(pacha @ expert-exchange)
Visual-Hugo
2003-09-07 02:51:30 UTC
Post by Flex Flint
Post by F u s t i g a t o r
btw: Copyright = <alt 184>
Dat is "ne fijnen", die kende ik nog niet.
Hoe Goegel je op die dingen?
Niet. Windows. Start | Programs | Accessories | System tools |
Character map

mvg, VH
Flex Flint
2003-09-07 03:32:10 UTC
Post by Visual-Hugo
Post by Flex Flint
Post by F u s t i g a t o r
btw: Copyright = <alt 184>
Dat is "ne fijnen", die kende ik nog niet.
Hoe Goegel je op die dingen?
Niet.
Fout ;-)))
Post by Visual-Hugo
Windows. Start | Programs | Accessories | System tools |
Character map
Bedankt. 't Staat op het bureaublad nu, maar die van Fusti heeft toch meer
stijl, niet? Al was het maar om te showen voor de meejstjes :-)))

Groeten,
Flint
F u s t i g a t o r
2003-09-07 21:01:23 UTC
Vitae forma vocatur, "Flex Flint" <***@yahoo.co.indenalbion>,
die Sun, 7 Sep 2003 03:28:25 +0200, in littera
Post by Flex Flint
[...]
Post by F u s t i g a t o r
btw: Copyright = <alt 184>
Dat is "ne fijnen", die kende ik nog niet.
Hoe Goegel je op die dingen?
Dat weet ik niet, maar je moet de lijst van de ASCII-signs opzoeken.

Stuur me een e-mail en ik zend je de lijst als attachment op (is geen
groot *.txt bestand)
Fusti
F u s t i g a t o r
2003-09-06 15:01:01 UTC
Vitae forma vocatur, "omarr" <***@pandora.be>, die Fri, 05 Sep
2003 08:31:23 GMT, in littera
Post by Hayek
[...]
Zijn sofismen zijn goed onderbouwd, inderdaad.
Post by omarr
omarr
Fusti
F u s t i g a t o r
2003-09-06 15:01:01 UTC
Post by Hayek
[...]
Daar is daar geen oorzakelijk verband bewezen.
In Frankrijk en
Italië heeft men tegenwoordig een rijbewijs met strafpunten: het
aantal verkeersdoden is er drastisch gedaald.
Dat is een andere discussie.
Het wordt moeilijk
om nog langer rond de (snelheids-)pot te blijven draaien.
Niemand is tegen snelheidsovertredingen, tenzij die onzinnig worden
opgelegd.
Moene
Fusti
zoef
2003-09-06 15:19:07 UTC
Post by F u s t i g a t o r
Niemand is tegen snelheidsovertredingen, tenzij die onzinnig worden
opgelegd.
:-)))))

zoef
Moene
2003-09-07 17:04:51 UTC
Post by F u s t i g a t o r
Post by Hayek
[...]
Post by F u s t i g a t o r
gemaakt.
Geen commentaar hier, hé Fustje? Ge hebt gelijk jong, ik zou
cijfers die mijn opponent gelijk geven ook staalhard negeren.
Post by F u s t i g a t o r
Post by Hayek
[...]
Iedereen weet dat het één van de oorzaken is. Als er ergens een
flitspaal of een multanova gezet wordt, daalt de gemiddelde
snelheid plots drastisch.
Post by F u s t i g a t o r
In Frankrijk en
het
Post by F u s t i g a t o r
aantal verkeersdoden is er drastisch gedaald.
Dat is een andere discussie.
Neen, dat is dezelfde, namelijk: harde aanpak van wie het maar
niet wil begrijpen.
Post by F u s t i g a t o r
Het wordt moeilijk
om nog langer rond de (snelheids-)pot te blijven draaien.
Niemand is tegen snelheidsovertredingen, tenzij die onzinnig
worden
Post by F u s t i g a t o r
opgelegd.
Je bedoelt waarschijnlijk "snelheidsbeperkingen"?

Moene
F u s t i g a t o r
2003-09-07 21:02:31 UTC
foro
Post by F u s t i g a t o r
gemaakt.
Geen commentaar hier, hé Fustje? Ge hebt gelijk jong, ik zou
cijfers die mijn opponent gelijk geven ook staalhard negeren.
Pffff...... is het je nog niet opgevallen dat het aantal
verkeersslachtoffers altijd met 5% daalt (héél soms is dat 10%) maar
nooit met andere percentages?

Cijfers worden gewoon gemanipuleerd: 5% gaat er makkelijker in dan
2.256% of 7.842%
Post by F u s t i g a t o r
Post by Hayek
[...]
In het begin. Daarn,a niet meer eens de automobilisten merken dat er
geen camera in de paal zit, en ze weten gewoon dat als je 50m verder
bent je voor een hele poos gerust bent.
Post by F u s t i g a t o r
In Frankrijk en
het
Post by F u s t i g a t o r
aantal verkeersdoden is er drastisch gedaald.
Dat is een andere discussie.
Neen, dat is dezelfde, namelijk: harde aanpak van wie het maar
niet wil begrijpen.
ik vind dat de snelheden vrij mogen zijn, maar de mensen die
ongevallen veroorzaken veel strenger aangepakt moeten worden. Dat zou
tenminste de bestuurders <responsabiliseren>.
Heel die filosofie van de flitspalen is gewoon verkeerd.
Post by F u s t i g a t o r
opgelegd.
Je bedoelt waarschijnlijk "snelheidsbeperkingen"?
Zoiets, ja.
Moene
Fusti
Moene
2003-09-08 06:43:05 UTC
in
Post by F u s t i g a t o r
2003
foro
Post by F u s t i g a t o r
Cijfers worden gewoon gemanipuleerd: 5% gaat er makkelijker in
dan
Post by F u s t i g a t o r
2.256% of 7.842%
Zoals gewoonlijk: de aandacht afleiden. Zelfs als dit juist zou
zijn, weerleg je niet dat het aantal verkeersslachtoffers gedaald
is, integendeel je bevestigt het.
Post by F u s t i g a t o r
Post by F u s t i g a t o r
bent je voor een hele poos gerust bent.
Meer camera's zetten of de snelheid per satelliet blokkeren.
Post by F u s t i g a t o r
Post by F u s t i g a t o r
In Frankrijk en
het
Post by F u s t i g a t o r
tenminste de bestuurders <responsabiliseren>.
Heel die filosofie van de flitspalen is gewoon verkeerd.
Het is het enige instrument sinds decennia dat erin geslaagd is de
snelheid naar omlaag te halen en het aantal verkeersslachtoffers
te laten dalen.

Moene
F u s t i g a t o r
2003-09-09 08:33:08 UTC
Post by Moene
2003
foro
in
Sep
Post by F u s t i g a t o r
2003
in
Post by F u s t i g a t o r
foro
Post by F u s t i g a t o r
2.256% of 7.842%
Zoals gewoonlijk: de aandacht afleiden. Zelfs als dit juist zou
zijn, weerleg je niet dat het aantal verkeersslachtoffers gedaald
is, integendeel je bevestigt het.
Wie zegt dat het geen propaganda is?

Altijd hetzelfde pecentage aangeven bij iedere nieuwe maatregel is ten
hoogste verdacht van manipulatie van de opinie.
Post by Moene
Post by F u s t i g a t o r
Post by F u s t i g a t o r
bent je voor een hele poos gerust bent.
Meer camera's zetten of de snelheid per satelliet blokkeren.
Nog meer machines tegend e mens opstellen?

Ik ruik hier antidemocratische trekjes bij je.
Post by Moene
Post by F u s t i g a t o r
Post by F u s t i g a t o r
In Frankrijk en
het
Post by F u s t i g a t o r
[...]
Nooit krijgen we de door onoafhankelijke instellingen samengestelde
statistieken: het rijk verboedt en het Rijk maakt de statistieken zelf
op.

Wie denken ze dat we zijn/pour qui nous prennent-ils?
Fusti
De Vermetele
2003-09-09 10:46:46 UTC
foro
Post by F u s t i g a t o r
Post by Moene
Meer camera's zetten of de snelheid per satelliet blokkeren.
Nog meer machines tegend e mens opstellen?
Ik ruik hier antidemocratische trekjes bij je.
Graag een referendum over flitspalen!
Hoe fair is zo'n referendum als de media zich niet storen aan het creëren
van overkill rond het thema van de weekendongevallen? Spectaculaire beelden,
allemaal mooi, maar het is een feit dat er nooit eerder zo weinig doden zijn
gevallen, en nooit eerder zoveel aandacht. Iets dat door de media onder de
aandacht komt wordt als problematisch ervaren. Een constante herhaling
(Pavlov) wordt in de hoofden van heel wat mensen omgetoverd tot een ware
psychose. The medium is the message... Indien het de overheid werkelijk niet
om het geld is te doen, dat ze dan na aftrek van de kosten het bedrag
overmaken aan ontwikkelingshulporganisaties. Daar zou ik heel wat minder
problemen mee hebben, dan iemand te flitsen om 3h 's ochtends in Leuven aan
76km/h ipv 50Km/h, tenzij die kerel Hugo Maes heet, maar dat is een andere
discussie.
De Vermetele
2003-09-09 13:45:52 UTC
Post by Moene
in
Sep
Post by De Vermetele
2003
08:43:05 +0200, in littera
foro
Post by De Vermetele
76km/h ipv 50Km/h, tenzij die kerel Hugo Maes heet, maar dat is
een andere
Post by De Vermetele
discussie.
Uw pleidooi tegen referenda is evengoed toepasbaar op
representatieve democratie.
Neen, ik ben voor referenda, alleen stel ik me vragen omtrent de wijze
waarop de media gebruikt worden om ze te 'sturen'. In Denemarken werd geld
van de taksbetaler gebruikt om de bevolking te overtuigen om 'voor' te
stemmen in verband met de toetreding tot de euro. Dat lijkt me niet eerlijk,
tenzij je de neen-lobby dezelfde middelen geeft. Als er volgende maand een
referendum wordt gedaan over flitspalen, en men plaatst in elk reclameblok
op VTM een 'infocommercial' vol bloedende kinderen om een schokeffect te
veroorzaken en allemaal betaald door de Belgische staat, dan is dat in de
eerste plaats een gestuurd referendum, z'n naam onwaardig en in se
waardeloos. Ik geloof slechts in referenda die vooraf zijn gegaan door een
objectieve eerlijke mediacampagne, waarbij beide partijen voor en
tegenargumenten kunnen formuleren met hetzelfde budget. Waarom wil
Berslusconi een monopolie in de Italiaanse mediawereld? Omdat de Omarrs van
deze wereld snel te overtuigen zijn, en zij vormen overal de meerderheid.
Post by Moene
Tenslotte is het de uitvoerende macht die tot het huidige flitspalenbeleid
belist heeft, niet de burger

Particratie op z'n best dus, geen democratie

btw: Moene, je mag me tutoieren hoor. Ge goe to nie vergeite vanwoe da ge
kommt? Hein?
Moene
2003-09-10 10:00:02 UTC
foro
in
Sep
2003
in
foro
Post by F u s t i g a t o r
Post by Moene
Meer camera's zetten of de snelheid per satelliet blokkeren.
Nog meer machines tegend e mens opstellen?
Ik ruik hier antidemocratische trekjes bij je.
Graag een referendum over flitspalen!
Mij goed.
Hugo is al tegen.
En jij ook. Er moet toch *iemand* tegen zijn :-))

Moene
F u s t i g a t o r
2003-09-11 06:49:49 UTC
Post by Moene
2003
foro
in
Sep
2003
in
foro
Post by F u s t i g a t o r
Post by Moene
[...]
Voor het referendum en tegen big brother toestanden zoals flitspalen,
tenzij ze bemand zijn.
Post by Moene
Moene
Fusti
Visual-Hugo
2003-09-10 12:58:26 UTC
Post by F u s t i g a t o r
Post by Moene
[...]
Voor de goede, ik ben *niet* tegen flitspalen. Ik ben wel tegen het
gebruik van flitspalen die *niet* aan verkeerslichten staan, op een
plaats (vierbaansringweg) en een tijd (3u 's nachts) en bij
omstandigheden (geen verkeer, ook niet van zwakke weggebruikers) waar
50 of 76 geen enkel becijferbaar risicoverschil uitmaakt. Wat Fust
bedoelde met "robots" is, denk ik, het feit dat een menselijke
verbalisant altijd wel ergens oog heeft voor de context, en een
machine niet.

mvg, VH
Antoon Pardon
2003-09-10 13:33:42 UTC
Post by Visual-Hugo
Post by F u s t i g a t o r
Post by Moene
[...]
De vraag is natuurlijk waarom je dan niet evengoed door het
rood zou rijden in die omstandigheden?
Antoon Pardon
Visual-Hugo
2003-09-10 15:55:54 UTC
Post by Antoon Pardon
Post by Visual-Hugo
[...]
Omdat door het rood rijden (1) een veel groter risico inhoudt, want je
ziet het dwarsverkeer niet [zelfs al kan je veronderstellen dat er
heel weinig is] (2) terecht een taboe is (3) een binaire zaak is, je
rijdt erdoor of niet. Snelheid is eerder een graduele zaak. Vijftig
mag, 51 niet, maar het verschil is triviaal. Je kant niet door het
roze rijden.

mvg, VH
Moene
2003-09-10 18:17:24 UTC
Je kant niet door het roze rijden.
Sommigen wel :-))

Moene
F u s t i g a t o r
2003-09-11 06:50:16 UTC
Post by Moene
Je kant niet door het roze rijden.
Sommigen wel :-))
Onzin.
Post by Moene
Moene
Fusti
Visual-Hugo
2003-09-11 14:57:15 UTC
Maar op die vierbaansweg zijn BMW zijstraten zonder verkeerslichten.
Dat dwarsverkeer zie je ook niet. Daar zijn BMW ook een aantal
bochten die je het zicht iets verder op de baan totaal ontnemen.
1 - Die worden beschermd door voorrangsborden. Je kan nu eenmaal niet
met *elke* eventualiteit rekening houden, of je rijdt aan 1 kmh. Door
het groen rijd je toch ook vrij gerust, al gebeurt het heel af en toe
dat een roodrijder in je flank knalt.
2 - De 50kmh regel is niet ingevoerd om je tegen ongeoorloofd
dwarsverkeer uit niet-voorrangstraten te beschermen, maar ten behoeve
van de zwakke weggebruiker.
Ik zie dus niet in wat er zoveel erger zou zijn om een verkeerspunt
voorzichtig te benaderen en dan door het rood te rijden als er
geen verkeer is.
In principe worden verkeerslichten alleen op die kruispunten geplaatst
waar het dwarsverkeer inderdaad een probleem kan vormen. De meeste
kruispunten hebben een gewone voorrangsregeling. M.a.w. je kan
veronderstellen dat de aanwezigheid van verkeerslichten duidt op een
"gevaarlijk" kruispunt, met moeilijk te voorziene risico's. Een
vierbaans stads-ringweg met gele ruit met goed overzicht, geen
verkeer, en ook geen zwakke weggebruikers om 3u 's nachts is wèl een
overzienbaar risico.
Post by Visual-Hugo
mag, 51 niet, maar het verschil is triviaal. Je kant niet door het
roze rijden.
Maar wel door het oranje.
Tel "oranje" bij "rood". Het doet trouwens niets af aan het argument.
Ik vind trouwens dat er in deze discussie altijd maar één aspekt
aan bod komt. Namelijk de kans op een ongeval. Maar veiligheid
kent meerdere aspekten. Er is niet alleen het risiko op een
ongeval. Er is ook de ernst van de verwondingen die men kan
oplopen door een ongeval. Voor zover ik de discussie gevolgd
heb toen de snelheidslimiet in de bebouwde kom tot 50 gebracht
werd i.p.v. de toemalige 60, was het hoofd argument voor toen
niet het risico op een ongeval inperken, maar de gevolgen van
de gebeurlijke ongevallen inperken.
Klopt.
Als dat het hoofddoel is,
dan doet het er niet toe dat er bijna geen kans op een ongeval
is om 3u00 's morgens. De mensen die buiten alle verwachtingen
dan toch in een ongeval betrokken raken, hebben recht op een
even grote kans om daar door te geraken als mensen die overdag
dat deden. Je kan IMO niet redeneren dat aangezien de kans
op een ongeval heel wat kleiner is 's nachts dat het dan in
orde is dat de kans op serieuze verminken of de dood in geval
van een ongeval dan maar gevoelig stijgt. Maar dat is wel
het gevolg als je voor die 76 gaat pleiten omdat het geen
becijferbaar risicoverschil uitmaakt.
Verkeer houdt het nemen van verantwoorde risico's in. Je kan niet
voorzien dat er om 3u 's nachts plots een kind uit de voordeur stormt
en de weg oversteekt, maar de kans is wel duizenden malen kleiner dan
bvb. om 16u overdag. De kans op kwetsuren in het algemeen in
dergelijke situaties is ongeveer even groot als de kans dat je tijdens
een slip of uitwijkmanoeuver tegen een flitspaal botst en juist
daardoor gekwetst raakt. M.a.w. de overvloedige aanwezigheid van
flitspalen vaak in het midden van de weg schept ook een risico.

mvg, VH
F u s t i g a t o r
2003-09-11 06:49:50 UTC
Vitae forma vocatur, Antoon Pardon <***@forel.vub.ac.be>, die 10
Sep 2003 13:33:42 GMT, in littera
Post by Antoon Pardon
Post by Visual-Hugo
Post by F u s t i g a t o r
Post by Moene
[...]
Omdat ik netjes opgevoed werd (jij niet? Nee toch!) door wijlen mijn
ouders om zulks nooit te plegen wegens het in gevaar brengen van
andere weggegruikers.

Wetten vervangen nooit goed een gemiste opvoeding, maar dat wil de
wetgever niet van horen, omdat hij daardoor de burgers meer en meer
inslaaft.

Wetten stemmen om aan iedereen een degelijk opvoeding te geven zou
veel efficiënter zijn, maar niet onmiddellijk.

Maar verder dan de volgende verkiezing denken die snøde politiekers
nooit, dat is tensloote het probleem! Ze willen een <onmiddellijke>
oplossing, anders kunne ze geen genade vinden bij de partijtop, hun
echte meesters.
Fusti
F u s t i g a t o r
2003-09-11 06:49:49 UTC
Vitae forma vocatur, "Visual-Hugo" <***@tired-of-spam.org>, die
Wed, 10 Sep 2003 12:58:26 GMT, in littera
Post by Visual-Hugo
Post by F u s t i g a t o r
Post by Moene
[...]
Exact, daarom ben ik tegen het verbaliseren van mensen door robots.
Moest men flitspalen nooit onbemand hebben, zouden de door jou
aangegeven toestanden niet voorkomen.
Post by Visual-Hugo
mvg, VH
--