Gers Pardoel voelt zich begrepen door Vlamingen
Hein met de zeis
2019-07-16 13:40:05 UTC
Gers Pardoel treedt deze zomer vaker in België dan in Nederland op.
Volgens de Tilburgse muzikant kan zijn populariteit in het land
verklaard worden door de mentaliteit van de Vlamingen.
"Ik kan zelf niet verklaren wat het is, maar ik voel wel dat ik een klik
heb met België. Ik hou echt van dit land. De Vlaming is heel nuchter en
ik denk dat jullie toch wel merken dat ik niet probeer de ster uit te
hangen", aldus de 38-jarige Pardoel in gesprek met de Belgische krant HLN.
"Ik denk dat de Vlaming van een net iets andere muzikant houdt dan de
doorsnee Nederlander", voegt Pardoel daaraan toe.
Ondanks zijn frequente concerten in België, verheugt de artiest zich er
altijd op om op te treden in het buurland: "Elke show die je speelt, is
toch weer anders."
'Ik hou van jullie stijl'
Hoewel de rit van zijn woonplaats Tilburg naar de verschillende
concertlocaties in België vaak niet lang is, overweegt Pardoel om een
huis in België te kopen.
"Ik ben al een tijdje aan het rondkijken om iets te kopen in Antwerpen.
Maar voorlopig blijft het bij kijken. Al moet ik toegeven dat de huizen
in Antwerpen vaak mooier zijn dan bij ons. Ik heb een passie voor
interieur en hou wel van jullie stijl."
Strandkruier
2019-07-16 15:15:26 UTC
Post by Hein met de zeis
[...]
Zolang dat *gij* maar in Olland blijft heb ik er niets op tegen dat die muzikant
van jullie naar Vlaanderen verhuist!
Norbert de strandkruier
Hein met de zeis
2019-07-16 15:17:04 UTC
Post by Strandkruier
Post by Hein met de zeis
[...]
wees gerust fruitboom terrorist ik wil daar nog niet dood gevonden worden

Strandkruier
2019-07-16 16:10:56 UTC
Post by Hein met de zeis
Post by Strandkruier
Post by Hein met de zeis
[...]
Prachtig! Bespaart ons de overlast!
Norbert de strandkruier
Le Coq flamand
2019-07-16 17:20:00 UTC
Post by Hein met de zeis
[...]
De gebruikelijke Hollandse mouwvegerij.... Oh wat zijn jullie Belgen toch
lief en schattig en blablabla. "Ik hou echt van dit land", doe toch
serieus.

Waarschijnlijk wil hij gewoon wat meer tickets voor z'n show verkopen en
probeert hij het op die manier. Slijmbal.
Hein met de zeis
2019-07-16 17:22:33 UTC
Post by Le Coq flamand
Post by Hein met de zeis
[...]
is een brabander en die worden door ons als reserve belgen beschouwd

Strandkruier
2019-07-16 17:42:16 UTC
Post by Hein met de zeis
Post by Le Coq flamand
Post by Hein met de zeis
[...]
Ja! En *gij* peinst dat *gij* door ons als 'n reserve-Ollander beschouwd wordt,
zeker? Vergeet het!
Norbert de strandkruier
Hein met de zeis
2019-07-16 17:44:20 UTC
Post by Strandkruier
Post by Hein met de zeis
Post by Le Coq flamand
Post by Hein met de zeis
[...]
als ik weer eens in een kerk kom dan zal ik een kaars branden voor uw
geestelijk welzijn

Strandkruier
2019-07-16 17:55:17 UTC
Post by Hein met de zeis
als ik weer eens in een kerk kom dan zal ik een kaars branden voor uw
geestelijk welzijn
Wanneer zoudt *gij* 'n keer in een kerk komen? Dat zal ook wel al lang geleden
zijn, zeker? Ge herinnert het u misschien niet meer?
Norbert de strandkruier
Hein met de zeis
2019-07-17 05:19:09 UTC
Post by Strandkruier
Post by Hein met de zeis
[...]
op vakanie. de laatste keer was in maastricht geloof ik.

Manok62
2019-07-17 08:24:35 UTC
ons???